کد خبر: 70940 A

سود سهام عدالت| واریز سود سهام عدالت| سود سهام عدالت 1402

سود سهام عدالت خود را چگونه دو برابر کنیم؟ | آغاز انتقال سهام عدالت

سود سهام عدالت خود را چگونه دو برابر کنیم؟ | آغاز انتقال سهام عدالت

زمان واریز و مبلغ سود سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیونی و پانصد هزار تومانی اعلام شد.

ایران آرت: دارندگان سهام عدالت در سال های اخیر معمولا در اسفند ماه سود سهام عدالت را دریافت می کنند. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد. در سال 1402 فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرده است. به گفته رئیس سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سود سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته است.

طبق گفته رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، سود سهام عدالت امسال بین یک تا دو میلیون تومان است که بر این اساس برخی از خانواده های چهار نفره ممکن است حدود هشت میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت کنند.

همچنین در زمان واریز سود سهام عدالت گفته شده که سود مانند سال قبل طی دو مرحله در آذر و اسفند واریز می شود و این یعنی احتمالا تا 40 روز بعد سود سهام به حساب دارندگان واریز خواهد شد.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت خبر داد. به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

افزایش سود سهام عدالت چگونه انجام می گیرد؟

در حال حاضر تنها راهی که می توان سود سهام عدالت شما را افزایش دهد از طریق انتقال سهام عدالت متوفیان است. سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان اخیرا رونمایی شده و افرادی که پدر یا مادر خود را از دست داده اند می تواند سهام آنها را به خود انتقال داده و از سود آن بهره مند شوند.

اما نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان چگونه است؟ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فرایند دریافت خدمت تقسیم دارایی سهام عدالت متوفیان را اعلام کرد.

متقاضی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست پس از ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی (https://ddn.csdiran.ir) در ابتدا با وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذینفعان، نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، در صورت تائید زمان تشکیل پرونده، متقاضی می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

۳- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

۴-در صورتی‌که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

 

 

سود سهام عدالت سود سهام عدالت ۱۴۰۲ سود سهام عدالت واریز شد سود سهام عدالت آذر سود سهام عدالت جاماندگان سود سهام عدالت آبان سود سهام عدالت جدید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین