کد خبر: 10869 A

"تهران به روایت تلفن همراه" در پاریس/ مجید سعیدی از نمایش عکس‌های ایرانی در پاریس می‌گوید

 "تهران به روایت تلفن همراه" در پاریس/ مجید سعیدی از نمایش عکس‌های ایرانی در پاریس می‌گوید

فستیوال فیسپ، با هدف نمایش فرهنگ‌های خارجی‌ای که در پاریس فعال هستند، در حال برگزاری است.

ایران‌آرت: نمایشگاه عکس «تهران به روایت تلفن همراه» در فستیوال فرهنگ‌های خارجی موسوم به «فیسپ» در گالری ایران در پاریس در تاریخ 31 شهریور برگزار شد. نمایشگاه‌گردان این رویداد، مجید سعیدی، در مورد این نمایشگاه گفت: تا به حال سابقه نداشته که ایران در فیسپ شرکت کند و امسال اول تجربه ما است. فستیوال فیسِپ، فستیوالی است که هر سال در فرانسه و در شهر پاریس برگزار می‌شود. اصولاً پیدایش فیسپ، بر مبنای فرهنگ‌های خارجی‌ای است که در پاریس فعال هستند. این رویداد هنری را، شهرداری پاریس برگزار می‌کند. امسال حدود 30 کشور جهان، در این رویداد حضور دارند، ازجمله‌ کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان و ... و از شرق و خاورمیانه‌ هم کشورهای مثل پاکستان، هند، امارات، ایران و ... .

این عکاس ادامه داد: تم فستیوال امسال، خیابان است. چندماه پیش به ما این پیشنهاد را دادند، که با تم خیابان در این فستیوال شرکت کنیم. در حال حاضر، عکاس‌های ایرانی، خیلی به عکاسی با موبایل گرایش پیدا کرده‌اند، و بسیاری به سوژه‌ی خیابان متمایل‌ شده‌اند. ما مرکزیت تم‌هایمان را خیابان‌های تهران گذاشتیم، نه تمام ایران؛ چون فیسپ در پاریس برگزار می‌شود، ترجیح دادم که پاریس و تهران به یک شکلی به هم پیوند بخورد. ما در آینده احتمالاً نمایشگاه‌هایی را هم‌زمان با «پاریس فوتو» در فرانسه خواهیم داشت.

او در گفت و گو با ایلنا گفت: در خیابان اتفاقات زیادی می‌افتد. من کارها را بیشتر از روی فرم و نگاه خلاق عکاسان انتخاب کردم. درواقع، صرف اینکه در خیابان اتفاق خاصی بیفتد و ما بخواهیم روی آن اتفاق کار را انتخاب کنیم این طور نبود. بیشتر روی فرم‌گرایی و نگاه خلاقانه عکاس متمرکز بودیم. آثار عموماً در ابعاد 30 در 30 ارائه شده‌اند، ولی بعضاً ابعادشان متفاوت هم است.

تهران+به+روایت+تلفن+همراه+(3)

کیوریتور این نمایشگاه افزود: ابتدا حدود 60 عکاس را انتخاب کردیم، که از این بین، 28 عکاس برای نمایشگاه انتخاب شدند. افتتاحیه‌ی این نمایشگاه 22 سپتامبر (31 شهریور) افتتاح بود که با استقبال زیادی مواجه شد، به طوری که کاتالوگ‌های نمایشگاه، در همان روز اول تمام شد، و خیلی هم برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان جالب بود که آنقدر عکاسان ایرانی، نگاه قوی‌ دارند و اینکه چقدر خوب با تکنولوژی موبایل توانسته‌اند، عکاسی کنند.

سعیدی در پایان درخصوص فستیوال فیسپ توضیح داد و گفت: فیسپ شامل حوزه‌ی تمامی هنرها می‌شود. خیلی از کشورها با خواننده‌ها و کنسرت‌هایشان در فیسپ شرکت کرده‌اند. بخش‌های مختلف این فستیوال شاملِ کنسرت‌ها، هنرهای تجسمی، هنرهای خیابانی، فیلم، نمایش و تئاتر، گردشگری و ... است.  

الناز امینی، فواد اشتری، بهروز بادروج، فاطمه بهبودی، خشایار جوانمردی، احمدرضا حلبی ساز، مجید حامد حقدوست، یونس خانی، روزبه روزبهانی، مریم رحمانیان، ابوالفضل سلمان‌زاده، زهره صابری، صبا طاهریان، نیوشا ظریفی، الهام عباسلو، صمد علیزاده، محمدمهدی فضل‌اللهی، مرتضی فرهنگی، مسعود قرایی، علی کاظمی، بابک کنعانی، مصطفی کاظمی مطلق، نسام کشاورز، محمد محسنی‌فر، ریحانه محمودی، ابوالفضل نسایی و مینا نوعی عکاسانی هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه ارائه شده است.

 

ایران تلفن همراه خاورمیانه شهرداری هنرهای تجسمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین