کد خبر: 12241 A

ورود مجلس به مسئله فرهنگستان هنر/ مازنی: نگران هستم

ورود مجلس به مسئله فرهنگستان هنر/ مازنی: نگران هستم

احمد مازنی: حرف‌هایی که راجع به فرهنگستان و مسئول فرهنگستان وجود دارد باید بررسی شود.

ایران آرت : رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با اعلام این خبر که به زودی در مسئله‌ی فرهنگستان هنر و شرکت پارس آرین ورود خواهد کرد، گفت: نامه‌ای به دکتر صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نوشته‌ام و درخواست کرده‌ام تا با هنرمندانی که مرتبط به این موضوع هستند نشست مشترکی برگزار کنیم. در این خصوص حضوری نیز با ایشان گفت‌وگو کرده‌ام. منتظریم وزیر ارشاد زمان این نشست را مشخص کند. من اراده‌ رسیدگی به این کار و اصلاح آن را در آقای صالحی دیدم.

مازنی در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به ایلنا افزود: من تصمیم دارم در مسأله‌ی فرهنگستان هنر ورود کنم. تا به حال از دور شاهد وقایع بودم، اما حالا قصد دارم که هم خودم و هم همکارانم در مجلس به این مسأله ورود کنیم.

وی ادامه داد: اولاً باید نسبت به وضعیت این مسئله، شناختِ دقیق‌تری پیدا کنیم. حرف‌هایی که راجع به فرهنگستان و مسئول فرهنگستان وجود دارد باید بررسی شود. از طرفی، به وضعیت شخصیت‌هایی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند باید رسیدگی شود.

او در پایان گفت: به طور کلی، نسبت این مسئله‌ای که پیش آمده نگران هستم. به‌زودی به فرهنگستان هنر می‌روم تا وضعیت آثاری که در آنجا بلوکه شده‌اند را از نزدیک مشاهده کنم.

شایان ذکر است یازدهم مردادماه رئیس فرهنگستان هنر در اقدامی ناگهانی گنجینه موزه بانک پاسارگاد که از سال 1387 در یکی از گالری های زیر مجموعه این نهاد به صورت اجاره مکان به تماشای مردم بود را مال الله خواند.

علی معلم دامغانی سپس در پاسخ اعلام همراهی بزرگان هنر ایران با بانک پاسارگاد و اقدام مثبت شان در تاسیس موزه، یک یک شان را به باد دشنام و ناسزا گرفت و آنها را روی سربرگ و سایت رسمی فرهنگستان هنر منتشر کرد.

به تازگی 600 هنرمند در یک متن اعتراضی به رئیس‌جمهور از ادبیات ناپسند و غیر فرهنگی رئیس فرهنگستان هنر گلایه کردند. 

فرهنگستان هنر احمد مازنی علی معلم دامغانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین