کد خبر: 13263 A

مودیلیانی: آثار آقای نقاش در تیت مدرن لندن/ گزارش تصویری این نمایشگاه را ببینید

مودیلیانی: آثار آقای نقاش در تیت مدرن لندن/ گزارش تصویری این نمایشگاه را ببینید

آثاری از آمادئو مودیلیانی در تیت مدرن لندن به نمایش درآمده است.

ایران آرت: آثاری از آمادئو مودیلیانی در موزه تیت مدرن لندن به نمایش درآمده است. این نمایشگاه از 23 نوامبر آغاز به کار کرده است و تا دوم آوریل سال 2018 برپاخواهد بود.

آمادئو مودیلیانی در سال 1884 در توسکانی ایتالیا به دنیا آمد و تنها 35 سال عمر کرد. این نقاش و مجسمه ساز یهودی تبار اما، بیشتر عمرش را در فرانسه سپری کرد. او کارش را با هنر فیگوراتیو شروع کرد و خیلی زود به جرگه هنرمندانِ هنر مدرن پیوست.

مودیلیانی در سال‌های ابتدایی حضور در پاریس، با ضرباهنگ سریعی کار می‌کرد، مدام طرح می‌زد و گفته می‌شود روزی تا صد نقاشی می‌کشید. بسیاری از کارهایش را خودش نابود کرد. مودیلیانی ابتدا تحت تأثیر آثار هانری تولوز لوترک بود، ولی در سال‌های ۱۹۰۷ شیفته کارهای پل سزان شد. سرانجام او سبک مخصوص به خودش را بوجود آورد، سبکی که به سختی در کنار کارهای سایر هنرمندان طبقه‌بندی می‌شود.

مودیلیانی بی‌پول و فقیر از دنیا رفت و در طول زندگی‌اش تنها یک نمایشگاه برگزار کرد اما بعد از مرگ، شهرت او به اوج رسید و ۹ رمان، یک نمایشنامه، یک فیلم مستند، یک فیلم سینمایی و سه برنامه تلویزیونی به یاد او تولید شد.

تصاویری که می‌بینید آثاری از این نقاش را به شما نشان می‌دهند. 4 تصویر نخست برگفته از نمایشگاه مودیلیانی در تیت مدرن است.

1

2

3

4

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیت مدرن آمادئو مودیلیانی مودیلیانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین