کد خبر: 14031 A

یک صبحانه کامل در مزرعه رنگین کمان/ آثار قاسم محمدی در ایوان

یک صبحانه کامل در مزرعه رنگین کمان/ آثار قاسم محمدی در ایوان

امروز روز پایانی نمایشگاه مزرعه رنگین کمان در گالری ایوان است.

ایران‌آرت: محمدی عقیده دارد انسان موجودی است که به کره زمین متصل است و گرچه فکر می‌کند همه چیز را از آن خودش کرده است اما طبیعت بر او غالب است. 

نمایشگاه نقاشی قاسم محمدی با عنوان "مزرعه رنگین کمان" در گالری ایوان برگزار شد. این هنرمند درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: این تابلوها در مدتی حدود 5 سال آماده شدند و بعضی از کارها در طول این مدت تغییر کردند و بارها روی آنها کار شده است. معمولا کارهایم بر اساس یک ایده اولیه شکل نمی‌گیرد. ممکن است یک تصویر اولیه در ذهنم بیاید و بر اساس آن شروع به کار کنم اما در طول نقاشی آن را تغییر می‌دهم.

او با اشاره به اینکه تابلوهای این مجموعه را رئالیست فانتزی می‌داند افزود: عناصر کاملا واقعی و ملموسی در تابلوها وجود دارد ولی به خاطر غیر متعارف بودن حضور آنها در کنار یکدیگر، مانند یک خواب به نظر می‌رسند. گلهای خیلی غول پیکر یا بناهای خیلی کوچک را هیچ وقت در طبیعت کنار هم نمی‌بینید، بنابراین مناظری رویایی و خیال‌گونه به وجود آمده است.

محمدی ادامه داد: ساختمان‌هایی که در این آثار دیده می‌شود کاملا شرقی هستند ولی هیچ کدام از آنها بر اساس واقعیت ترسیم نشده اند، بلکه همه آنها را ساده‌سازی می‌کنم و از فیلتر ذهنی خودم می‌گذرانم. این موضوع باعث می‌شود ساختمان‌ها خیلی منحصر به فرد و خاص باشند چون نگاه من به بناها معمارانه نیست و نقاشانه است.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی های قاسم محمدی در گالری ایوان

او با اشاره به نقش کمرنگ انسان در این آثار گفت: برای من طبیعت در اولویت است، اما نه به مفهوم طبیعت پردازی، بلکه آنچه خودم می‌بینم و در ذهنم وجود دارد را نقاشی می‌کنم. من انسان را موجودی می‌دانم که به کره زمین متصل است و گرچه فکر می‌کند همه چیز را از آن خودش کرده است اما طبیعت بر او غالب است. انسان همه چیز را دستکاری می‌کند و فکر می‌کند با تکنولوژی بر عناصر طبیعی فائق آمده اما این طور نیست و با هر حادثه طبیعی دچار مشکل می‌شود.

محمدی ادامه داد: قطار، سرسره، لوله‌های آب و... در کارها هست که از کار افتاده و زنگ زده هستند. اما به نظر من این زنگ‌زدگی نشانهء تاریخی است که بر آنها گذشته است. گذر زمان بر همه چیز قابل مشاهده است و همه این عناصر جزئی از منظره هستند و برای خود تاریخچه دارند.

یک صبحانه کامل یکی از آثار محمدی است که در گالری ایوان بسیار دیده شد؛ و می تواند ترجمانی کامل از گفته های او باشد؛ تصویر این اثر را می بینید:

 

قاسم محمدی

 

 

 

گالری ایوان قاسم محمدی نمایشگاه مزرعه رنگین کمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین