کد خبر: 14619 A

سیتروئن شیر ژیان شد/ شمس‌الدین غازی از نمایشگاه آثارش در گالری گلستان می‌گوید

سیتروئن شیر ژیان شد/ شمس‌الدین غازی از نمایشگاه آثارش در گالری گلستان می‌گوید

این مجموعه متأثر از ترکیب‌بندی‌های نقوش گیاهی و جانوری در کاشی‌کاری‌های دوران زندیه در شیراز است.

ایران‌آرت: شمس‌الدین غازی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز درباره برگزاری دهمین نمایشگاه خود در گالری گلستان گفت: این نمایشگاه در حقیقت نگاهی گذرا بر 10 سال فعالیت اخیر من است که در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی نمایش داده شده است.

او افزود: در این نمایشگاه بخشی از مجموعه‌های شیر و خورشید، شیر ایرانی، خروس و خاطرات ایران، اسب‌های ایرانی در کنار مجموعه جدید من به نام "شیر ژیان" به نمایش گذاشته شده است لذا می‌توان گفت که رویداد اخیر گذری بر کل آثار گذشته من است.

این هنرمند درباره نمایشگاه "شیر ژیان" توضیح داد: مجموعه‌ی "شیر ژیان" از سری کارهای تازه من است. در این مجموعه اتومبیل سیتروئن cv2 که در ایران به نام ژیان معروف است موضوع کار من قرار گرفته است.

غازی، این نمایشگاه را تلفیقی از نقوش معماری دوران زندیه خواند و گفت: این مجموعه به نوعی متأثر از ترکیب‌بندی‌های نقوش گیاهی و جانوری، کاشی‌کاری‌های دوران زندیه در شیراز است. در واقع درون این آثار اتومبیل همچون موجودی زنده  و اسطوره‌ای مرکز توجه قرار گرفته تا به عنوان پلی بین دنیای تصویری گذشته و معاصر ایران بیانگر خاطرات ایرانی باشد.

نمایشگاه شیر ژیان شمس الدین غازی

 

او تأکید کرد: این آثار شامل تجربیات و مطالعات من بر روی ویژگی‌های تصویری و مفهومی مکتب‌های نگارگری شیراز در دوره‌های مختلف و در ادامه تلفیق آن‌ها با ویژگی‌های معاصر هنر ایران و جهان است چرا که این مکتب همواره از ارزش خطوط در کنار استفاده از خوشنویسی تا کالی‌گرافیتی و همچنین تضاد رنگی شدید و استفاده  از رنگ‌های شفاف و تزیینات زیاد بهره برده است.

این هنرمند درباره تعداد آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه شامل 31 اثر است که در میان آن‌ها 20 نقاشی و 11 مجسمه آهنی وجود دارد که طی یک سال و نیم گذشته اجرا شده‌اند.

غازی ادامه داد: تکنیک اجرای آثار نقاشی میکس مدیا به وسیله تلفیق مواد است که در آن از انواع رنگ‌های اکریلیک، رنگ و روغن، جوهر، مداد، گرافیت، اسپری و انواع چاپ استفاده کرده‌ام.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا 6 دی‌ماه به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره  34 مراجعه کنند.

 

 

گالری گلستان شمس‌الدین غازی شیر ژیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین