کد خبر: 14886 A

آغاز بخش نمایشگاهی دومین جایزه ویستا/ پریسا پهلوان: برنده در موزه هنرهای معاصر تهران معرفی می شود

آغاز بخش نمایشگاهی دومین جایزه ویستا/ پریسا پهلوان: برنده در موزه هنرهای معاصر تهران معرفی می شود

9 طرح راه یافته به مرحله نهایی دومین جایزه هنر معاصر ویستا عصر جمعه 15 دی ماه در گالری ویستا به تماشا درمی آیند.

ایران آرت : پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا و موسس این جایزه می گوید:" اغلب این ایده‌ها آثار حجمی و چیدمانی هستند که با توجه به اینکه اصل اثر خلق نشده است، به صورت ماکت یا ویدئو در گالری نمایش داده می‌شوند." 

او گفت: "جایزه ویستا امسال از نظر کیفی و کمی سطح بالاتری دارد و هنرمندانی که رزومه پربارتری دارند در این دوره شرکت کردند. تعداد طرح‌های دریافتی هم نسبت به سال گذشته افزایش داشت و پس از کنار گذاشتن طرح‌هایی که با موضوع و رویکرد جایزه ویستا همخوانی نداشت، 198 طرح مورد بررسی داوران قرار گرفت. پروسه طولانی بررسی آثار با چالش بسیاری برای داوران همراه بود و برای رسیدن به یک لیست واحد زمان زیادی صرف کردند."

او افزود: " از ابتدا هدف ما این بود که ایده هنرمندان مطرح شود و با حمایت گالری ویستا بتوانند ایده خود را به اجرا بگذارند. خیلی خوشحالم که توجه هنرمندان به این اتفاق جلب شده است. در هنر معاصر ایران و با ظهور نسل جدید هنرمندان و رسانه‌های جدید، نیاز هست که هنرمندان به شکل متفاوتی فعالیت کنند. در این دوره هنرمندانی که فعالیت حرفه‌ای‌تری داشتند متوجه این نیاز شدند و در مسابقه شرکت کردند."

پهلوان خاطر نشان کرد :" سال گذشته انتخاب اثر برگزیده و اهدای جایزه با فاصله زیادی از پایان نمایشگاه انجام شد. اما این بار تصمیم گرفتیم داوری آثار همزمان با برگزاری نمایشگاه انجام شود و اثر برگزیده روز 21 دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران معرفی می‌شود." 

IMG_20180102_104315

شایان ذکر است ایده های مجید تبریزی، آشنا مصطفوی،  معصومه مهتدی، مرجان مدنی رزاقی، عماد الدین انوشیروانی، مریم فرشاد، پیام مفیدی، و نیز طرح مشترک عقیل مردانی و عماد مردانی و همچنین ایده مشترک چهار هنرمند پیام قلیچی ، نازگل نیری ، صنم سایه افکن وعماد مردانی در این نمایشگاه ارائه می شود. 

نمایشگاه گروهی طرح‌های برگزیده جایزه هنر معاصر ویستا 15 تا 25 دی ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 برگزار و آیین معرفی نفر برگزیده و برنده جایزه 30 میلیون تومانی 21 دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می شود. 

گالری ویستا پریسا پهلوان دومین جایزه ویستا دومین جایزه هنر معاصر ویستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین