کد خبر: 16469 A

مورد عجیب آقای نقاش

مورد عجیب آقای نقاش

حواشی درگذشت صادق تبریزی ادامه دارد.

ایران آرت: چند روزی از اعلام خبر درگذشت صادق تبریزی در لندن می‌گذرد اما این خبر هر روز با حواشی جدیدی همراه می‌شود.

در اولین روز اعلام این خبر همسر دوم تبریزی اعلام کرد: بیش از یک ماه است که همسرم در خارج از کشور فوت کرده است. فرزندان او که در آنجا حضور دارند این خبر را اعلام نکردند. ما نزدیک به دو ماه بود از او بی‌خبر بودیم، فرزندان او نیز جواب درستی به ما نمی‌دادند. پس از پیگیری‌هایی که از وزارت خارجه و سازمان ثبت‌ احوال انجام دادیم، متوجه شدیم او فوت کرده است. البته درباره دفن او به ما چیزی نگفتند اما اگر یک ماه پیش این اتفاق افتاده باشد، احتمالا او را همانجا به خاک سپرده‌اند.

پس از آن مهرداد فلاح (خواهرزاده‌ی صادق تبریزی) به خبرنگار ایلنا گفت: آقای تبریزی چند روز پیش در لندن فوت کردند. خبر فوتِ ایشان دیروز از طریق اداره‌ی ثبت احوال ایران اعلام شده بود و امروز هم خانواده‌ی مرحوم تبریزی این خبر را منتشر کردند. من نمی‌دانم که بعضی خبرگزاری‌ها چرا به اشتباه اعلام کرده‌اند ایشان یک ماه پیش فوت کرده‌ است. خبر دیروز به اطلاع ما رسیده و امروز هم اعلام کرده‌ایم. هم‌چنین بعضی خبرگزای‌ها نوشته‌اند ایشان یک ماه در کما بوده که کاملاً اشتباه است و این چنین نبوده است.

در مرحله بعد خدیجه نائینی ـ خواهرزاده تبریزی ـ در تماسی با ایسنا، گفت: دایی من ۱۲ آذرماه امسال ایران را به همراه پسرش به قصد انگلستان ترک کرد؛ او در روز ورودش به این کشور (۱۳ آذر) و پیش از رسیدن به پزشک فوت می‌کند. بیماری او سرطان کبد بود. دایی من با همسر دومش زندگی می‌کرد و او از خروج دایی من از ایران اطلاعی نداشت و دو ماه تلاش زیادی کرد تا از طریق وزارت‌ امور خارجه به او اعلام کردند سفارت انگلستان اطلاع داده او ۱۳ آذرماه درگذشته است.

نائینی ادعا می‌کند: تمام تابلوهایی که در منزل این خانم وجود داشته از طریق پسر تبریزی، جمع‌آوری شده و اکنون سرنوشت و جای آن‌ها نامعلوم است. دایی من صاحب برجی در خیابان سمیه است که با مهندسی خود او ساخته شده است. این ساختمان بعد از پلاسکو، دومین برجی است که در تهران ساخته شده است.

حال در جدیدترین خبر آمده است همسر دوم صادق تبریزی از پسران این هنرمند شکایت کرده است.

خبرآنلاین به نقل از وکیل این زن نوشته است: " سال 78 موکلم که آن زمان 18 ساله بود به عقد موقت مرد 60 ساله‌ای درآمد که حاصل این ازدواج سه فرزند بود. شوهر موکلم مرد ثروتمند و هنرمندی بود که نمایشگاه‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور برپا کرده بود. اما او مدتی قبل سرطان گرفت تا اینکه همراه پسرانش برای عمل جراحی راهی انگلستان شد. اما به تازگی خبر رسید که این مرد در خارج فوت کرده است. با این حال همسر دومش درباره سرنوشت شوهرش و اینکه به چه‌دلیل فوت کرده و کجا دفن شده هیچ اطلاعاتی ندارد. از طرفی فرزندان همسراول شوهرموکلم، وکالــــــتنامه‌های تام الاختیاری ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد پدرشان تمام اموال و دارایی‌اش را به فرزندان همسر اولش بخشیده است و هیچ میراثی برای فرزندان همسر دومش نگذاشته است. درحال حاضر به‌دلیل اینکه ابهام‌های زیادی درباره نحوه مرگ این مرد، محل دفن‌اش و وکالتنامه‌های تام الاختیار صادر شده وجود دارد موکلم خواهان روشن شدن تمامی این مسائل است.»

پس‌از ثبت این شکایت، بازپرس جنایی دستور تحقیقات تخصصی در این خصوص را صادر کرد تا پس‌از اعلام نتایج مربوطه دراین باره تصمیم گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

صادق تبریزی نقاشی خط مکتب سقاخانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین