کد خبر: 21526 A

ببینید: عکس‌های تاثیرگذار سه زلزله ایران در لومیکس

ببینید: عکس‌های تاثیرگذار سه زلزله ایران در لومیکس

مجموعه عکس"زندگی پس از شوک" فاطمه بهبودی که شامل عکس‌های مستند از سه زلزله بزرگ ایران است به ششمین جشنواره عکاسی لومیکس راه یافت

ایران آرت: فاطمه بهبودی عکاس خبری و مستند اجتماعی در این باره به خبرنگار مهر گفت: جشنواره عکاسی لومیکس برای عکاسان خبری جوان با تاکید بر عکس های خبری برگزار می شود که در این دوره (سال ۲۰۱۸) پروژه‌های ۶۰ عکاس از سراسر جهان برای نمایشگاه آن انتخاب شده است و در هانوفر آلمان روی دیوار می‌رود.

وی در توضیح بیشتر مجموعه یا پروژه عکاسی خود بیان کرد: پروژه عکاسی من با عنوان «زندگی پس از شوک» درباره سه زلزله بزرگ ایران در سال ۲۰۱۲ تبریز، ۲۰۱۳ بوشهر و ۲۰۱۷ کرمانشاه است.

2795698

بهبودی با اشاره به دغدغه اصلی‌اش در این پروژه عکاسی مستند که بی توجهی نسبت به ایمنی برابر زلزله است، گفت: «زندگی پس از شوک»، دغدغه اصلی من درباره زندگی ایرانی ها و زلزله است چون با وجود اینکه ۹۰ درصد از خانه های ایرانی ها روی خط زلزله قرار دارد و تقریبا بیشتر آمار کشته در زلزله های جهان متعلق به ایران است، باز هم به این موضوع بی توجه هستند و این دغدغه من بود که چرا ایرانی ها به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.

2795694

وی در پاسخ به اینکه چرا عکس هایش سیاه و سفید هستند، نگاهش به این نوع وقایع را سیاه و سفید دانست و توضیح داد: به دلیل شوک ناگهانی زلزله و اثر تلخ آن بر زندگی مردم، ترجیح دادم این پروژه عکاسی بلندمدت را سیاه و سفید کار کنم. علاوه بر این در مجموعه عکس های اینچنینی، اغلب رنگ نمی تواند کمکی بر روند نمایش عکس ها داشته باشد.

2795697

ششمین جشنواره  عکاسی لومیکس برای عکاسان خبری جوان، ۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه (۲۰ تا ۲۴ ژوئن) در هانوفر آلمان برگزار می شود.

فاطمه بهبودی پیش از این دو نمایشگاه عکس در مالزی و میانمار برگزار کرده است. او همچنین با مجموعه عکس‌ «مادران انتظار» در مسابقه ورلدپرس فوتو ۲۰۱۵ شایسته تقدیر شناخته شد.

زلزله عکاسی عکس فاطمه بهبودی جشنواره عکاسی لومیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین