کد خبر: 2981 A

غریب پور و تازه ترین خبرها از تخم مرغ های نوروزی

غریب پور و تازه ترین خبرها از تخم مرغ های نوروزی

عضو هیات داوران تخم مرغ‌های نوروزی، سالانه «بهارستان» را رویدادی دانست که در آستانه نوروز جذابیت اقتصادی برای هنرمندان دارد.

ایران آرت : به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیبا سازی شهر تهران، کیانوش غریب‌پور، عضو هیات داوران تخم مرغ‌های نوروزی دومین سالانه «بهارستان» گفت: بخش تخم مرغ های رنگی موضوعی است که نمی‌توان آن را تحت عنوان یک شاخه جدی هنری دانست، البته منظور این نیست که شان این بخش را کم کنیم اما مساله اینجاست که در این بخش بوم هنری نیست و ما به آن طی این فراخوان تحت عنوان یک اتفاق شهری نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخش تخم مرغ‌های نوروزی ما بیشتر شاهد آثار دکوراتیو هستیم که بتواند با فضای نوروزی شهر هم‌خوانی داشته باشد و بتواند شهر را متنوع و رنگی کند.

عضو هیات داوران تخم مرغ‌های نوروزی درباره ملاک‌های انتخاب آثار اظهار کرد: در بخش نخست آثاری را که مصداق بارز ضعف هنرمند در طراحی بود را کنار گذاشتیم و آثاری را که برای این بوم مدور تخم مرغی شکل مناسب‌ نداشت و قابل مناسب‌سازی نیز نبود را حذف کردیم.

غریب پور ادامه داد: در ادامه روند انتخاب آثار کلیه کارهایی که به نحوی کپی بودند را نیز کنار گذاشتیم در واقع طی رویکردی که داشتیم، سعی کردیم آثاری را که لزوما یک خصلت مشخص تصویرگرایانه ندارند و به نحوی جدید نیستند را کنار بگذاریم.

وی افزود: برخی از هنرمندان هنگام اجرای اثر در آتلیه خود فکر می‌کنند که کار جدید و بدیع است اما ما متوجه تم تکراری آثار می‌شویم لذا سعی کردیم که تا جای ممکن تصاویری را به اجرا برسانیم که برای رویداد تخم مرغ‌های رنگی، تجربه جدیدی باشد.

عضو هیات داوران بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی دومین سالانه «بهارستان» تصریح کرد: در روند انتخاب آثار نوع ارتباط با مخاطب نیز مدنظر قرار گرفت. البته نه به این معنا که صرفا مخاطب عام محور باشد اما کارهایی را که به نظر می‌رسید مربوط به گالری است و نمی‌توان آن را در معرض عموم قرار داد را حذف کردیم.

غریب پور بیان کرد: در رویکرد انتخاب آثار ما سعی کردیم که مخاطب را تحت عنوان شهروند به معنای افرادی در قشرها و سنین مختلف مد نظر قرار دهیم تا صرفا بر اساس سلیقه شخصی حرکت نکنیم و کف پایین اندیشه مخاطب را مد نظر قرار ندهیم.

وی درباره سطح کیفی آثار ارسالی به تخم مرغ‌های نوروزی گفت: چیزی بیش از 4 هزار اثر به این بخش ارسال شد که ما قرار بود 250 اثر را انتخاب کنیم که اگر سختگیرانه برخورد می‌شد این میزان به 200 اثر نیز می‌رسید لذا این مساله نشان می‌دهد که کسر کمی از آثار اقناع کننده بود.

عضو هیات داوران تخم مرغ‌های نوروزی اجرای سالانه «بهارستان» و بخش‌های مختلف آن را در جامعه تاثیرگذار خواند و بیان کرد: قطعا رویداد هنری «بهارستان» هم روی مردم و هم هنرمندان تاثیرگذار است به این معنی که بالاخره مردم انتظار یک اتفاق را می‌کشند لذا من امیدوارم که این روند هر سال بهتر شود و سطح توقع مردم از آثار هنری نیز افزایش پیدا کند.

غریب‌پور «بهارستان» را در فرهنگ‌سازی هنری موثر خواند و گفت: سالانه «بهارستان» به تنهایی نمی‌تواند در عرصه هنری فرهنگ‌سازی کند اما در این عرصه قطعا کمک می‌کند ضمن اینکه ما با وجود «بهارستان» در بین هنرمندان نیز انتظار را شاهد هستیم.

وی افزود: به واسطه رویداد «بهارستان» ما هر ساله شاهد ظهور چهره‌های تازه‌ای در بین هنرمندان شهری هستیم ضمن اینکه «بهارستان» یکی از منابع قابل توجه اقتصاد هنر است که با توجه به زمان پایانی سال جذابیت‌های اقتصادی برای هنرمندان دارد.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال 1396 در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

سازمان زیباسازی شهر تهران دومین بهارستان کیانوش غریب پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین