کد خبر: 39071 A

نمایش آثار هنرمندان غربی با الهام از دنیای شرق

نمایش آثار هنرمندان غربی با الهام از دنیای شرق

در نمایشگاهی در موزه بریتانیا ضمن نمایش دادن نقاشی‌های قرن نوزدهم، ریشه‌های مبادلات هنرمندان غربی با دنیای شرق نیز بررسی خواهد شد.

ایران آرت: نمایشگاهی جدید برای بررسی نحوه الهام گرفتن هنرمندان غربی از جهان اسلام و دنیای شرق، ماه اکتبر (مهر ماه) در موزه بریتانیا در لندن گشایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از عرب نیوز، این نمایشگاه تحت عنوان "الهام گرفته از شرق: جهان اسلام چطور هنر غربی را تحت نفوذ قرار داد"، تعاملات پیچیده فرهنگی بین اروپا و شمال آمریکا در "غرب" و شمال آفریقا و خاورمیانه در "شرق" را مورد اکتشاف و بررسی قرار می دهد.

در این نمایشگاه همچنین مفهوم شرق شناسی یا مطالعات شرق مورد دقت نظر و موشکافی قرار می گیرد.

2

"جولیا تاول" (Julia Tugwell) یکی از متصدیان برگزاری این نمایشگاه گفت: علاوه بر نمایش نقاشی های قرن نوزدهم در این نمایشگاه، ریشه های مبادلات با دنیای شرق بر اساس مطالعات شرق شناسی که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی گردد، قابل دریافت است.

وی افزود: ما می خواهیم این ریشه های اولیه را ردیابی کرده و نشان دهیم که این ریشه ها همچنان قابل شناسایی است.

  3

در این نمایشگاه همچنین چهار واکنش امروزی به تصویر شرق شناسی از سوی هنرمندان زن خاورمیانه و شمال آفریقا نمایش داده می شود.

ویژگی شرقی یا خاورزمینی، طیفی از کلیشه های مرتبط با فرهنگ های شرقی را تقویت کرده است، اما این نمایشگاه این نوع هنر را به عنوان چیزی بیش از یک تصویر خام مورد توجه قرار می دهد.   

کشف و جست وجوی هنر شرق آنچنان که جهان غرب را کلی و کلیشه ای تصویر می کند، نوع متفاوتی از شرق شناسی است که در این نمایشگاه از طریق نمایش آثار مختلف و یک اثر از ایران بازنمایش داده شده است.

4

این نمایشگاه از ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۶ بهمن) برگزار می شود.

 

نقاشی نمایشگاه اثر هنری نمایشگاه هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین