کد خبر: 40169 A

ابراهیم حقیقی: حضور ایران در بی‌ینال ونیز نشان‌دهنده برازندگی هنر ایران زمین است

ابراهیم حقیقی: حضور ایران در بی‌ینال ونیز نشان‌دهنده برازندگی هنر ایران زمین است

ابراهیم حقیقی گفت: مسائل اقتصادی کشور نباید بر روی هنر تاثیر بگذارد و ما به کمک هنر می‌توانیم در رویدادهای بین‌المللی چهره واقعی خودمان را به کشورهای دیگر نشان دهیم.

ایران آرت: ابراهیم حقیقی، طراح و گرافیست پیشکسوت درباره حضور هنرمندان ایرانی در بی‌ینال ونیز گفت: حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز نشان دهنده قدرت و برازندگی هنر ایران زمین است. چند سالی بود که هنر ایرانی بنا به دلایل مختلف مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.

حقیقی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر هنر ایرانی توانسته جایگاه اصلی خود را در جوامع بین‌المللی پیدا کند. هنر ایرانی بسیار غنی است فقط باید به کمک هنرمندان این هنر را در معرض دید تمامی جهانیان قرار دهیم.

این طراح خاطرنشان کرد: من همیشه گفته‌ام که مسائل اقتصادی کشور نباید بر روی هنر تاثیر بگذارد. ما به کمک هنر می‌توانیم چهره واقعی خودمان را به کشورهای دیگر نشان دهیم.

این گرافیست در ادامه تاکید کرد: اگر مشکلات کشور به هنر ضربه بزند این ضربه‌ها دیگر جبران‌پذیر نیستند و شاید سالیان سال طول بکشد تا مشکلات حوزه هنر برطرف شود.

ابراهیم حقیقی افزود: در این دوره ایران با سه هنرمند و در مدیای هنر جدید مثل چیدمان و ویدیو در ونیز شرکت کرده است البته که خوب است، ولی امیدواریم در دوره‌های بعد تعداد هنرمندان بیش‌تر شود زیرا رسالت یک هنرمند ارائه هنر خود است پس باید هنر ایرانی را به بهترین شکل نشان دهیم.

پاویون ایران در بینال ونیز

حقیقی در پایان گفت: همچنین من متوجه شدم که امسال فرصتی برای حضور هنرمندان شهرستانی فراهم شده است و من از این موضوع خیلی خوشحال هستم، زیرا هنرمندان شهرستانی هم در عرصه هنر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. از سویی دیگر گویا هزینه های پاویون ایران در اثر حمایت بخش خصوصی از این رویداد ملی ممکن شده است که این ابتکار عمل سبب می‌شود هنر روز به روز پیشرفت کند و به جایگاهی که لایق آن است برسد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

 

ابراهیم حقیقی پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین