کد خبر: 41643 A

تخریب مجسمه‌های تاریخی انگلستان/ حمله سنجاب‌های خاکستری به آثار هنری

تخریب مجسمه‌های تاریخی انگلستان/ حمله سنجاب‌های خاکستری به آثار هنری

ظاهرا سنجاب‌های خاکستری به تخریب مجسمه‌های تاریخی موجود در یک خانه تاریخی علاقه‌مند شده‌اند و این موضوع نگرانی‌هایی جدی را برای متولیان این خانه ایجاد کرده است.

ایران آرت، ملک تاریخی  شارلکت یک خانه بزرگ و اشرافی متعلق به قرن شانزدهم است که در حوالی رودخانه ایوان در شارلکت در نزدیکی ولزبورن واقع شده است. این ملک در حدود 4 مایل شرقی استرفورد-آون و 5.5 مایلی جنوب وارویک ، وارویکشایر ، انگلستان واقع شده است.

این ملک جذاب و زیبا دارای یک موزه یا پارک زیبا است که مجسمه هایی متعدد و جذاب را در خود جای داده است. درواقع مجموعه مجسمه های این پارک همیشه مورد توجه بودند. تا این که اخیرا کارمندان خراش هایی پر رمز و راز روی مجسمه های برنزی محوطه پارک مشاهده کردند.

ابه گزارش انتخاب، بتدا تصور می شد که این کار توسط بازدیدکنندگان رخ داده است اما به مرور زمان مشخص شد که این سنجاب های خاکستری هستند که با بازیگشوی روی آثار تاریخی خط  می اندازند. البته گاهی برخی آسیب ها بسیار جدی است. برای مثال دم یکی از مجسمه های سگ به حدی صدمه دیده بود که تقریباً کامل از بین رفته بود.

مسئولان این مجموعه در حال حاضر برای ارزیابی هزینه خسارت آثار ارزشمند هنری با کارشناسان مرمت صحبت می کنند.سخنگوی این مجموعه نیز گفت: "سنجاب ها برای تیز کردن دندان های خود از مجسمه ها استفاده کرده اند و تقریباً تمام مجسمه ها را مورد اسیب قرار داده اند."

سنجاب های خاکستری مانند بسیاری از جوندگان ، هنگام ورود به فضای بسته و دارای سقف می توانند به مواردی مانند چوب و سیم کشی ساختمانها آسیب وارد کنند.

 

انگلستان مجسمه های تاریخی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین