کد خبر: 44568 A

با بک هفته وقفه

فردا افتتاح نمایشگاه شاخه های بی قرار رضا بیگناه در گالری مژده

فردا افتتاح نمایشگاه شاخه های بی قرار رضا بیگناه در گالری مژده

عصر جمعه بیستم دی نمایشگاه آثار رضا بیگناه در گالری مژده آغاز به کار می کند.این نمایشگاه به دلیل تعطیلی همه گالری ها در هفته پیش به فردا و هفته پیش رو موکول شده است.

ایران آرت:  "شاخه‌های بی‌قرار" عنوان این سری است که در آن نگاه دقیق یک نقاش به دنیای پیرامون،محیط زیست و حیات روایت می شود.

رضا بیگناه، هنرمندی است که در کارنامه کاری خود کارگردانی نمایش، تصویرسازی کتاب کودک و نقاشی دارد.

بیگناه ،درخت را مرکز ثقل محتوایی این دوره خواند و گفت تلاش کرده است از زاویه دیگری به درختان، جنگل و نقش آن‌ها در زندگی انسان بپردازد.

او گفت: "در مسیر درک فضای درختان دریافتم نخستین چیزی که در حیات به مفهوم سبزینگی و رویش اضافه می‌شود، پرنده‌ها هستند که رابطه مستقیمی با درختان دارند بنابراین من ساعت‌ های بسیاری را صرف نگاه کردن به نوع نشستن پرندها و سنجاب‌ها بر روی شاخه‌های درختان کردم. در واقع تلاش من این بود که بفهمم چگونه یک درخت تعادل خود را حفظ می‌کند؛ البته این دیدگاه بر مبنای روشی علمی نبود بلکه من کاملا از نگاه یک نقاش به مسئله نگاه کردم و سعی کردم کمپوزیسیون را درک کنم و تفاوت‌ها را ببینم."

رضا بیگناه

مجموعه "شاخه‌های بی‌قرار" ۲۱ کار است که به صورت آکرلیک بر روی بوم اجرا شده و اندازه آثار از یک متر تا یک و نیم متر را شامل می‌شود.

به گفته هنرمند کارهای این مجموعه آثاری انتزاعی محسوب می‌شوند زیرا صرفا فضای رئالیستی و منظره به مفهوم واقعی، در آن ارائه نشده و ترکیب بندی و شکل درختان تغییر کرده است. از سوی دیگر می‌توان گفت که کارها کاملا آبستره نیست زیرا با یک سوژه‌ای که ما به ازای خارجی دارد، رو به رو هستیم.

رضا بیگناه

رضا بیگناه متولد ۱۳۴۹ ، کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش را سال ۱۳۷۹ از دانشگاه تربیت مدرس و سال ۱۳۹۲ کارشناسی طراحی داخلی را از کالج کانستوگا کانادا اخذ نموده است. او پانزده تجربه در زمینه کارگردانی تئاتر و چهار تصویر‌سازی کتاب کودک را نیز در رزومه هنری خود دارد.

علاقمندان به بازدید از نمایشگاه "شاخه‌های بی‌قرار" از ۲۰ تا ۲۷ دی ماه، همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ، می‌توانند گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه طباطبایی شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

 

گالری مژده رضا بیگناه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین