کد خبر: 4669 A

«لحظه های بی واسطه حضور» در نگارخانه مولاییان/ گزارش تصویری

«لحظه های بی واسطه حضور» در نگارخانه مولاییان/ گزارش تصویری

نمایشگاه نقاشی «مهوان امین نیا» با استقبالی خوب و فروش 12 اثر در روز نخست کار خود را آغاز کرد.

ایران آرت: «لحظه بی واسطه حضور» عنوان نمایشگاه نقاشی «مهوان امین نیا» می باشد؛ که عصر پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه در نگارخانه مولاییان بابل گشایش یافته است.

این نمایشگاه شامل 40 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و مقوا و در اندازه هایی متنوع می باشد که با استقبال خوب شهروندان در روز افتتاحیه و فروش دوازده اثر از این مجموعه همراه گشته است.

آثار این نمایشگاه با رویکرد و نگاهی شخصی و به نوعی سمبلیک در فضایی گرم و در پیوند با انحنای تفکرات زنانه خلق شده اند؛ به گونه ای که زمینه های ثبت لحظات و تجارب انتزاعی هنرمند فراهم شود. به طور ضمنی، هنرمند با آفرینش لحظاتی واهی که با دستخوش زمان جلوه گر می شوند؛ به نقش خیال خود و محملی برای زیستن خاطرات دست می زند.

لحظه بی واسطه حضور

در این مجموعه که رنگ های گرم و امید بخش (عموما قرمز) را در تسلط و چیرگی، حتی بر سطوح وسیع تر رنگ های سرد می بینیم؛ نشانی از درونمایه ای ملموس را با خود به همراه دارد. عشق و پویا تر از آن، میل و امید به زندگی حتی در لحظات اندوه و غمبار هنرمند هم به چشم می خورد.

لحظه بی واسطه حضور

لحظه بی واسطه حضور

رحیم مولاییان هنرمند نقاش و مدیر گالری مولاییان درباره نمایشگاه «لحظه بی واسطه حضور» می گوید: "«مهوان امین نیا» کوشیده تا به واسطه رویاهایش، فرم های جهان ملموس را با متلاشی کردن، به فرم های شخصی بدل کند. عناصر در آثارش انعکاس می یابند، می شکنند و تکثیر می شوند. تنوع نور و رنگ حاکی ار نگاه در چندین منبع طبیعی و مصنوعی ما را از واقعیت دور می کنند. و در رویارویی نیروهای انسانی و حیوانی و طبیعت، حضوری همزمان از سرگشتگی و شور زیستن را نشان می دهند. تاثیرات سمبولیسم، نـﺋواکسپرسیونیسم و فوویسم در این آثار مشهود است و ادغام آن را با موتیف های تصویری فرهنگ ایرانی به وضوح می توان مشاهده نمود."

لحظه بی واسطه حضور

لحظه بی واسطه حضور

«مهوان امین نیا» فعالیت های هنری خود را از سال 1377 آغاز نموده و تاکنون بیست نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف استان مازندران، تهران و شیراز داشته و اکنون سومین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار می کند.

 نمایشگاه نقاشی «لحظه بی واسطه حضور» تا چهارشنبه 13 اردیبهشت و از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه مولاییان بابل دایر می باشد.

رحیم مولاییان گالری مولاییان بابل مهوان امین نیا نمایشگاه نقاشی لحظه بی واسطه حضور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین