کد خبر: 4729 A

گزارش تصویری از آثار هنرمندان مکتب لندن در مالاگا؛

هنرمندان مکتب لندن در موزه پیکاسو/ از بیکن تا فروید در یک نمایشگاه

هنرمندان مکتب لندن در موزه پیکاسو/ از بیکن تا فروید در یک نمایشگاه

نام مکتب لندن را گویا رونالد بی.کیتاج نقاش آمریکایی، بر این گروه گذاشته است. در نقاشی‌های اعضای مکتب لندن توجه ویژه به فرم بدن و آثار فیگوراتیو می‌شود.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار نقاشان موسوم به مدرسه یا مکتب لندن در موزه پیکاسو مالاگا برپاست. این نمایشگاه از 26 آوریل آغاز شده و تا هفدهم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از فرانسیس بیکن، لوسین فروید، مایکل اندریو، فرانک اوئرباخ، دیوید بمبرگ، ویلیام گلداستریم، رونالد بی.کیتاج، لئون کوسوف، پل رگو و یوآن آگلو به نمایش گذاشته شده است.

در دهه 50 قرن بیستم میلادی گروهی از نقاشان با دغدغه‌های هنری مشابه در لندن گرد هم حلقه زدند و دست به نقاشی آثاری زدند که به لحاظ بوطیقایی امروزه ذیل مکتب لندن قرار می‌گیرد.

 به گزارش ایران آرت؛ از اعضای این گروه باید هنرمندانی نظیر فرانسیس بیکن (یکی از نقاشان بنام اکسپرسیونیست سده بیستم که بیشتر به خاطر آثاری با شکل‌افتادگی‌های خشن در بدن و چهره‌شخصیت‌هایش مشهور است)، لوسین فروید (نقاش واقع‌گرای بریتانیایی متولد آلمان و یکی از برجسته‌ترین و جنجالی‌ترین نقاشان معاصر؛ نوه زیگموند فروید، روانکاو معروف)، مایکل اندریو (نقاش بریتانیایی:1928-1995)، فرانک اوئرباخ (هنرمند شهیر آلمانی-بریتانیایی: متولد 1931)، دیوید بمبرگ (نقاش بریتانیایی: 1890-1957)، ویلیام گلداستریم (نقاش رئالیست انگلیسی:1908-1987)، رونالد بی.کیتاج (نقاش آمریکایی:1932-2007)، لئون کوسوف (نقاش اکسپرسیونیست بریتانیایی:متولد 1926)، پل رگو(نقاش بریتانیایی گرتغالی الاصل: متولد 1935) و یوآن آگلو (هنرمند بریتانیایی: 1932-2000) را نام برد.

نام مکتب لندن را گویا رونالد بی.کیتاج نقاش آمریکایی، بر این گروه گذاشته است. در نقاشی‌های اعضای مکتب لندن توجه ویژه به فرم بدن و آثار فیگوراتیو می‌شود. موزه تیت مدرن لندن، این اندیشه هنری را جریانی آوانگارد در هنر نقاشی در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی توصیف کرده است.

تصاویری از آثار به نمایش درآمده در موزه پیکاسو را مشاهده می‌کنید:

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

فرانسیس بیکن موزه پیکاسو لوسین فروید مکتب نقاشی لندن مکتب لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین