کد خبر: 48562 A

پرتره شجریان و دو اثر خوشنویسی هدایای روزهای کرونایی/ عکس

پرتره شجریان و دو اثر خوشنویسی هدایای روزهای کرونایی/ عکس

سه هنرمند شناخته شده کشور در روزهای کرونایی سه اثر هنری را به مردم تقدیم کردند.

ایران آرت: جواد بختیاری، اسرافیل شیرچی و کاوه اخوین که به پویش مشاهنر پیوسته‌اند با انتشار سه اثر هنری خوشنویسی با شعار "کماکان در خانه می‌مانیم"، اظهار امیدواری کرده‌اند که می‌توانیم در کنار هم کرونا را شکست دهیم. 

 پویش "مشاهنر" از حدود دو ماه پیش با شعار "کماکان در خانه می‌مانیم" همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد و در جریان آن جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف اعلام کردند برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می‌کنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری‌ می‌پردازند.

در ادامه می‌توانید آثار این سه هنرمند را تماشا کنید:

جواد بختیاری یکی از خوشنویسان مطرح ایرانی است که علاوه بر این هنر و تحصیل نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دارای دکتری تاریخ هنر از کالیفرنیا است. او با وجود تحصیل در رشته نقاشی مجذوب خط نستعلیق شد، پا به این عرصه گذاشت و موفق به کسب درجه استادی در خط نستعلیق شد. نقاشی‌خط‌های او در چند دهه گذشته بسیار مورد توجه بوده‌اند.

 

 
اثر جواد بختیاری 

 

اسرافیل شیرچی، هنرمند خوشنویس پیشتر نیز در سخنانی امیدبخش خطاب به مردم، آنها را به ماندن در خانه‌ها فراخواند. این هنرمند همچنین جمله‌ی "در کنار همیم" را با قلم خوشنویسی، خطاطی و به مردمی تقدیم کرد که این روزها شرایط سختی را در قرنطینه سپری می‌کنند.

 شیرچی فارغ‌التحصیل دانشکدهه هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است و در انجمن خوش‌نویسان ایران، عنوان استاد رشته خوشنویسی و خطاطی را دارد. او نمایشگاه‌های گوناگونی را در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار کرده‌است. 


اثر اسرافیل شیرچی



کاوه اخوین، هنرمند خوشنویسی است که با شیوه‌ای مدرن و با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی، خوشنویسی می‌کند
 

 
اثر کاوه اخوین

.

اسرافیل شیرچی خوشنویسی محمدرضا شجریان جواد بختیاری کاوه اخوین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین