کد خبر: 50495 A

تیرآرت به تعویق افتاد/ برپایی نمایشگاه مجازی مشترک ۱۷ گالری

تیرآرت به تعویق افتاد/ برپایی نمایشگاه مجازی مشترک ۱۷ گالری

مریم مجد گفت: قرار است آخر تیرماه نمایشگاهی را به صورت مجازی برگزار کنیم که در این رویداد ۱۷ گالری حضور دارند و قرار است آثارشان را ارائه بدهند.

ایران آرت: آرت‌فر تیر که طبق روال هر ساله باید در تیر ماه برگزار می‌شد، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا به مهر ماه موکول شده است.

مریم مجد، مدیر این رویداد هنری در گفت‌وگویی با ایسنا در این زمینه توضیح داد: این رویداد که قرار بود در تیرماه برگزار شود، اگر همه چیز طبق روال پیش برود، به تاریخ ۸ تا ۱۱ در چهارسو مهرماه موکول شده است. 

او یادآور شد: همچنین قرار است که آخر تیرماه نیز نمایشگاهی را به صورت مجازی برگزار کنیم که در این رویداد ۱۷ گالری حضور دارند و قرار است آثارشان را ارائه بدهند. نمایشگاه مجازی تیرآرت با نمایشگاه حضوری آن کاملا متفاوت است و آثار متفاوتی نیز در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود. 

به گزارش ایسنا، با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو و به آینده‌ نامعلومی موکول شدند؛ اگرچه مدتی بعد از تعطیلی اجباری گالری‌ها، از سوی دفتر هنرهای تجسمی اعلام شد که از اول اردیبهشت ماه امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری فراهم است، اما با شرط‌ و شروطی! مثلاً اینکه دیگر از برگزاری مراسم‌ افتتاحیه خبری نیست. طبیعتاً بسیاری از گالری‌ها که برگزاری نمایشگاه‌ بدون افتتاحیه برایشان سود کمتری داشت و از سوی دیگر خودشان نمی‌خواستند زیر بار پذیرش مسئولیت اجتماعی برگزاری یک مراسم پرجمیعت بروند، فعالیت در دنیای مجازی را ترجیح دادند و اعلام کردند که همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی امکان بازدید حضوری از آثار نیز با اعلام وقت قبلی وجود دارد.

به مرور زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روال سابق بازگشت و بسیاری از گالری‌ها به صورت جدی‌تری فعالیتشان را سر گرفتند، اما افزایش دوباره میزان شیوع و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کویید ـ ۱۹ باعث شد که برخی از مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری بدون هیچ‌گونه اجباری و به صورت داوطلبانه برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها را لغو و به دنیای مجازی منتقل کنند.

 

تیرآرت مریم مجد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین