کد خبر: 51349 A

ندا جلیلی سکوت زمین را در گالری ویستا تماشایی کرد

ندا جلیلی سکوت زمین را در گالری ویستا تماشایی کرد

همیشه از هنرمندان ایران انتقاد می شود آن قدر که رویکرد اجتماعی سیاسی دارند، کم تر به سراغ مسائل محیط زیستی می روند ، اما اکنون ندا جلیلی نمایشگاهی با تمرکز به مشکلات محیط زیستی در گالری ویستا ارائه داده است، برای دیدار از این آثار تا جمعه فرصت دارید

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی،نقش برجسته ندا جلیلی، تا جمعه هفدهم مرداد در گالری ویستا برپاست.

جلیلی که دانش آموخته در رشته های نقاشی، گرافیک و فیلم سازی ست، پیشتر نیز دغدغه های محیط زیستی خود را در دیگر آثار هنری اش بازتاب داده است در این نمایشگاه ضمن نگاه انتقادی به برخورد انسان با محیط اطرافش، به هم دردی با زمین که از آن به مام و مادر طبیعت نامیده می شود پرداخته است.

انتخاب بوم های دایره ای و نیز نقاشی های مدور در برخی چارچوب های مربع خود اشارت هنرمند به گرامی داشت زمین و جلب توجه افکار عمومی به اهمیت این موجود زنده در معرض تجاوز و آسیب است. 

دکتر بهنام کامرانی، هنرمند تصویری و مدرس هنر درباره مجموعه "سکوت زمین" ندا جلیلی نوشته است:" "نقاشی های ندا جلیلی بر مرزها و لایه های زمین و خشکی و از دست رفتن منابع آب در ایران تاکید دارند. او با حساسیت تالاب ها و دریاچه های خشک شده ایران را به تصویر می کشد؛ درناها و ماهی هایی که به خاطر خشک شدن خاک از دست رفته اند را به شکل متفاوتی به ما نشان می دهد؛این آثار از یک سو انتزاعی و نقشه وار هستند و از سویی چشم اندازی امروزی، خلاقانه و محیط زیستی را ارائه می دهند. تا بیشتر با آنچه با زمین و آب و خاک می کنیم بیاندیشیم."

IMG-20200730-WA0010

نمایشگاه سکوت زمین که از دهم مرداد آغاز شده، همین جمعه به پایان می رسد و علاقمندان به هنر و محیط زیست می توانند با رعایت قوانین بهداشتی از این آثار دیدن کنند.

گفتنی ست ندا جلیلی پیش از این علاوه بر نمایش های گروهی، چندین نمایشگاه انفرادی درگالری های آتشزاد، آوا،  بنفشه،کمال الملک، شیث و ...داشته است؛ خانم جلیلی رتبه اول انیمیشن جشنواره فیلم سینمای جوان ، رتبه اول عکاسی با موضوع محیط زیست ،رتبه اول عکاسی اجتماعی دانشجویی
رتبه دوم مسابقه عکاسی طبیعت دانشجویی،رتبه اول کاریکاتور در جشنواره هنر های تجسمی تهران 
و رتبه سوم عکاسی میراث فرهنگی قزوین را نیز در رزومه کاری خود دارد.

 

گالری ویستا ندا جلیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین