کد خبر: 52199 A

اقدام جالب یک موزه به نفع هنرمندان زن و رنگین‌پوست/ تابلوی جکسون پولاک زیر چوب حراج

اقدام جالب یک موزه به نفع هنرمندان زن و رنگین‌پوست/ تابلوی جکسون پولاک زیر چوب حراج

مسوولان یک موزه در نیویورک تنها تابلو نقاشی جکسون پولاک این موزه را برای تامین بودجه لازم جهت خریداری آثار هنرمندان زن و رنگین‌پوست به فروش می‌رسانند.

ایران آرت: موزه هنر "اِوِرسان" در نیویورک یکی از موسسه‌هایی است که یک اثر مهم را در ازای خرید آثار بیشتری از هنرمندان رنگین‌پوست و زن به فروش می‌رساند.

به این ترتیب یکی از نخستین تابلوهای نقاشی "جکسون پولاک" با عنوان "ترکیب قرمز"(۱۹۶۴) با قیمت تقریبی ۱۲ الی ۱۸ میلیون دلار در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته خواهد شد و طبق اعلام این موزه سود حاصل از فروش این اثر صرف خرید آثار هنرمندان رنگین‌پوست و همچنین آثار هنرمندان زن خواهد شد.

ایسنا نوشت، بنابراین تابلو نقاشی "ترکیب قرمز" یکی از نخستین تابلوهای نقاشی "جکسون پولاک" نقاش مشهور آمریکایی که تکنیک به اصطلاح "قطره‌ای" این هنرمند در آن به نمایش گذاشته شده است، به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار حاضر در حراجی ماه اکتبر "کریستیز" به مزایده گذاشته خواهد شد.

به نقل از آرت‌نت، تابلو نقاشی "شماره ۱۹" متعلق به سال ۱۹۴۸ گرانترین اثر "پولاک" نقاش مشهور آمریکایی و از پیشگامان جنبش هیجان‌نمایی انتزاعی است که در سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستیز به قیمت ۵۸.۴ میلیون دلار فروخته شد.

تاکنون بیش از هشت اثر از این هنرمند با قیمت‌های بالای ۲۰ میلیون دلار در حراجی‌ها به فروش رفته است.

HXhFBBLwrqcX

موزه "اورسان" نیویورک که با تمرکز بر هنر آمریکایی بنا شده است، تنها موزه‌ای نیست که با هدف اضافه کردن آثار بیشتری از هنرمندان رنگین‌پوست به مجموعه خود، اقدام به فروش یک اثر مشهور کرده است.

سال گذشته موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو یکی از تابلوهای "مارک روتکو" را به قیمت ۵۰ میلیون دلار با همین هدف به فروش رساند.

در سال ۲۰۱۸ نیز موزه هنر بالتیمور، هفت اثر از هنرمندان مرد سفیدپوست را برای تامین بودجه لازم جهت خرید آثار هنرمندان زن و رنگین‌پوست به فروش رساند.

 

نقاشی جکسون پولاک هنرمند زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین