کد خبر: 53809 A

حراج مهم‌ترین تابلو نقاشی منظره دیوید هاکنی

حراج مهم‌ترین تابلو نقاشی منظره دیوید هاکنی

یکی از مهم‌ترین تابلوهای منظره دیوید هاکنی در لندن به نمایش گذاشته شد.

ایران آرت: یک تابلوی نقاشی از دیوید هاکنی که با عنوان "Nichols Canyon" شناخته می‌شود پیش از مزایده، روز پنجشنبه در لندن به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا این تابلو نقاشی که به سال ۱۹۸۰ تعلق دارد، ستاره‌ی مجموعه آثاری خواهد بود که در حراجی قرن بیستم و هنر معاصر "فیلیپس" به نمایش گذاشته خواهند شد. انتظار می‎‌رود این اثر به قیمت ۳۵ میلیون دلار در حراجی هفتم دسامبر واقع در نیویورک به فروش برسد. تابلوی هاکنی از سال ۱۹۸۲ در یک مجموعه خصوصی واقع در ایالات‌متحده نگهداری می‌شد.

به گفته یکی از مسوولان حراجی فیلیپس این اثر مهم‌ترین تابلو نقاشی منظره "هاکنی" محسوب می‌شود که تاکنون به حراجی راه‌یافته است.

در ماه فوریه، تابلو نقاشی از "دیوید هاکنی" که به سال ۱۹۶۶ تعلق دارد در حراجی ساتبیز به قیمت ۲۹.۸ میلیون دلار فروخته شد.

اوایل ماه جاری بود که تالار اپرای سلطنتی لندن برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از بحران ویروس کرونا یکی از پرتره‌های "دیوید هاکنی" را به قیمت ۱۶.۸ میلیون دلار به فروش رساند.

در سال ۲۰۱۸ تابلو نقاشی "استخر با دو پیکر"‌ این هنرمند به قیمت ۷۰ میلیون پوند فروخته شد و "‌هاکنی"‌ را به گران‌ترین هنرمند زنده تجسمی جهان تبدیل کرد، اما کمی بعد مجسمه "خرگوش" ‌اثر "جف کونز" به قیمت ۹۱ میلیون دلار فروخته شد و لقب گران‌ترین هنرمند تجسمی زنده دنیا را از "هاکنی" گرفت.

 

دیوید هاکنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین