کد خبر: 55095 A

رونمایی از متفاوت‌ترین عکس‌های اندی وارهول در پاریس

رونمایی از متفاوت‌ترین عکس‌های اندی وارهول در پاریس

بزرگترین نمایشگاه از عکس‌های اندی وارهول، هنرمند و عکاس معروف آمریکایی، ماه آینده در پایتخت فرانسه برپا می‌شود.

ایران آرت: گالری ایتالیایی (Galleria Italienne) از برنامه‌های خود برای برگزاری بزرگترین نمایشگاه عکس اندی وارهول در شهر پاریس خبر داد.

این نمایشگاه که اندی وارهول: عکس‌های فوری/ Andy Warhol: Instantanés نام دارد، مضامین و تکنیک‌های به کار رفته در آثار این هنرمند و عکاس پرکار آمریکایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نمایشگاه مذکور از لحاظ مضمون آثار به بخش‌های مختلف تقسیم شده و از عکس‌های پولاروید و پرتره وارهول گرفته تا آثار کمتر شناخته شده وی چون عکس‌های چاپی از فیلم و هنر میکس-مدیا (استفاده از ترکیبی از متریال و ابزارهای هنری مختلف) را در برمی‌گیرد. یکی از بخش‌های برجسته این نمایشگاه عکس‌های دوخت خورده (stitched photographs) وارهول هستند که در آنها تصاویر چاپی سیاه و سفید با استفاده از نخ به هم متصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا گالری ایتالیایی پاریس درباره این عکس‌های خاص می‌گوید: (عکس‌های دوخت خورده) اوج کار عکاسی وارهول بودند که در آخرین نمایشگاه وی در ژانویه سال ۱۹۸۷، تنها ۶ هفته پیش از مرگش، به نمایش گذاشته شدند.

نمایشگاه اندی وارهول: عکس‌های فوری از ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ۹۹) در پاریس برپا می‌شود و تا ۱۳ مارس ۲۰۲۱ (۲۳ اسفند ۹۹) ادامه خواهد داشت.

اندی وارهول هنرمند، نویسنده، عکاس و فیلمساز معروف آمریکایی ۶ اوت ۱۹۲۸ به عنوان فرزند سوم یک خانواده مهاجر اهل اسلواکی، در پیتسبورگ پنسیلوانیا متولد شد. وی که از بنیانگذاران پاپ آرت و پیرو تکثرگرایی در فلسفه پست مدرن بود، در واکنش به اکسپرسونیست انتزاعی و به چالش کشیدن مصرف‌گرایی تلاش می‌کرد مضامین سطحی و عامیانه را وارد هنر کرده و آن را به بستری برای حمله به قداست هنر ناب تبدیل کند. وارهول در همین راستا خط تولید آثار هنری را در کارخانه-استودیوی خود به راه انداخت که در آن تصاویر کنسروهای کمپبیل، روزنامه‌ها و بطری‌های کوکاکولا با استفاده از چاپ سیلک در تعداد بالا چاپ و به نمایش گذاشته می‌شد.

نقاشی اندی وارهول نقاش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین