کد خبر: 55899 A

فرهنگستان هنر میزبان خوشنویسان ۳۰ کشور در راه ابریشم

فرهنگستان هنر میزبان خوشنویسان ۳۰ کشور در راه ابریشم

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با گشایش نمایشگاه بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم، میزبان خوش‌نویسان ایران و 29 کشور دیگر می‌شود.

ایران آرت: به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، این نمایشگاه که به همت کمیسیون ملی یونسکو، با همکاری فرهنگستان هنر و مؤسسه صبا برگزار می‌شود، چشم‌اندازی از مشارکت و تعامل هنرمندان ایران و 29 کشور دیگر را در گستره عظیمی از فرهنگ و تمدن به نمایش خواهد گذاشت.

آیین گشایش با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر؛ غلامحسین امیرخانی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر؛ و شماری از مسئولان طراز اول فرهنگی کشور، در تالار «ایران» فرهنگستان هنر و سپس در «نگارخانه ملی ایران» واقع در مؤسسه صبا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه بخشی از «جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم» است و منتخبی از بیش از 1300 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این همایش را در خود جای داده که 140 اثر از 29 کشور جهان در قالب‌های نقاشی‌خط، و 70 اثر از خوش‌نویسان ایران در انواع گرایش‌ها را شامل می‌شود.

آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم، جمعه 3 بهمن 1399، در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و پس از آن، آثار نمایشگاه در «نگارخانه ملی ایران» واقع در مؤسسه صبا، به نمایش در خواهد آمد.

 

فرهنگستان هنر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین