کد خبر: 58371 A

مجسمه هنرمند تئاتر ناپدید شد/ دومین سرقت در یک هفته

مجسمه هنرمند تئاتر ناپدید شد/ دومین سرقت در یک هفته

پس از آنکه هفته گذشته سارقان قصد دزدیدن کلید مجسمه "فرهاد قفل زن" اثر پرویز تناولی را داشتند و در نهایت ناکام ماندند، به تازگی اعلام شد که مجسمه برنزی رحیم هودی در شیراز به سرقت رفته تا نگرانی‌ها درباره تکرار سرقت‌های سال ۱۳۸۹ که طی آن چند مجسمه ناپدید شد، افزایش پیدا کند.

ایران آرت: عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی گفت: سردیس برنزی استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از آثار هنری اینجانب که در مقابل تالار حافظ شیراز نصب شده بود، به سرقت رفت.

وی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این مجسمه برنزی اولین اثر سرویس برنزی است که شهرداری شیراز برای آن همت‌کرده بود و این اثر که به شایستگی اجرا شد در جایی مناسب نصب شده بود.

این مجسمه‌ساز شیرازی با بیان اینکه سختی‌های بسیاری برای این اثر متحمل شده است، از مسئولان خواست برای یافتن این سردیس و مجازات ربایندگان اهتمام کنند.

سردیس برنزی پیشکسوت تئاتر فارس به سرقت رفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در گفت‌وگو با ایرنا، سرقت سردیس استاد هودی را محکوم کرد و گفت: این اداره‌کل، اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع انجام داده است.

صابر سهرابی با اشاره به قرار داشتن مکان سردیس در خیابان حافظیه شیراز افزود: هم سردیس و هم محوطه استقرار آن در مالکیت شهرداری هست.

رحیم هودی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، چهره ماندگار استان فارس و دارنده نشان درجه یک هنری  در حوزه تئاتر، سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد . این هنرمند از دهه ۳۰ شمسی با نمایش «عینک مضحک» به‌طور جدی پا به عرصه تئاتر گذاشت و تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

عبدالعلی قصرالدشتی، زاده مردادماه ۱۳۵۱ هنرمندی از اهالی شیراز است که بیشتر برای مجسمه‌هایش نام‌بردار است. او از شاگردان استاد علی‌اصغر تجویدی است.

مجسمه پرویز تناولی مجسمه سازی عبدالعلی قصرالدشتی رحیم هودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین