ایران آرت: علی قرطاسی که حدود ۱۵ سالی هست ترک وطن کرده و مقیم سوئد است و مدیریت انجمن هنر و خوشنویسی اسکاندیناوی را به عهده دارد در این ویدئو بخش‌هایی از فایل‌های صوتی از افشین پرورش را پخش می‌کند که شیوه کثیف و غیر انسانی این هتاک اینترنتی را افشا می‌کند.

نام آقای قرطاسی از سال ۱۳۹۴ بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد، روزهایی که او کمپین پرقدرتی علیه جعل آثار خوشنویسی در فضای مجازی راه‌اندازی کرد و قریب به دو سال و نیم طیفی گسترده از جاعلان کهنه‌کار و کارگاه‌های تخصصی جعل آثار را افشا کرد.

کارآمدی و تاثیر این کمپین تا بدان سان بود که بزرگان هنر ایران با تقدیر از علی قرطاسی بارها اعلام کردند این کمپین نور دانایی به تاریکخانه‌های جعل آثار هنری تابانده است.

علی قرطاسی در همین کمپین با افشین پرورش آشنا شد و در ابتدا به جهت تلاش شبانه‌روزی این فرد، او را یکی از ادمین‌های صفحه کمپین مبارزه با جعل آثار خوشنویسی معرفی کرد اما بعدتر با روشن شدن زوایای شخصیتی پرورش، و سند سازی و رفتار غیر اخلاقی با برخی هنرمندان، او را از این کمپین اخراج کرد.

چنانکه پیش‌تر نیز اعلام کردیم ایران آرت چند فایل صوتی در اختیار دارد که راستی‌آزمایی شده و صدای شخص افشین پرورش است، این فایل‌های صوتی حاوی صدای افشین پرورش است که به صراحت می‌گوید: کاملا ایمان دارم خط‌های آقای علی شیرازی توسط دست ایشان نوشته شده و ایشان پرینت مرتکب نشده است.

این در حالی ست که افشین پرورش در چهار سال گذشته در صفحه شخصی‌اش خط خبری پردامنه‌ای را دنبال کرده مبنی بر اینکه آثار علی شیرازی، دستخط او نیست و حاصل فتوشاپ و پرینت است!

انتشار این ویدئوی کوتاه آغاز انتشار این اسناد در مدیوم‌های مختلف خواهد بود.

۳ دقیقه گزیده از این ویدئو ۱۵ دقیقه ای را ملاحظه فرمایید.

در ساعات پیش رو ویدئو کامل افشاگری علی قرطاسی، که شامل پشت پرده جعل آثار خوشنویسی و هنری و تاثیر صفحاتی مانند افشین پرورش است نیز در ایران آرت منتشر خواهد شد.

 

کد خبر: 59291 |

ببینید: افشاگری علی قرطاسی علیه افشین پرورش

علی قرطاسی، چهره شناخته شده خوشنویسی ایران نسبت به شیوه کار افشین پرورش و الگوی او برای اخاذی از هنرمندان پرده برداشت.

ارسال نظر