کد خبر: 59474 A

سرامیک های فهیمه حیدری در گالری ویستا

سرامیک های فهیمه حیدری در گالری ویستا

عصر جمعه یازدهم تیر مجموعه تازه سرامیک های فهیمه حیدری در گالری ویستا به تماشا در می آید.

ایران آرت: تناسب و تباین عنوان این نمایشگاه است که تا ۲۱ تیرماه در ویستا به نمایش است.

سویم چیذر، در آستانه برپایی این نمایشگاه یادداشتی برای معرفی نوشته است، متن کامل این نوشته بدین شرح است: این مجموعه از آثار فهیمه حیدری با مفهوم "هارمونی و کنتراست" با فرهنگ باستان و هنرهای سنتی ایران ارتباطی تنگاتنگ دارد . بی تردید این آثار رویکرد و تفسیر شخصی هنرمند از محیط فرهنگیِ زیست اوست. لازم است جایگاه متریال سرامیک را در معماری سنتی ایران به خاطر داشته و بر یکپارچگی آن با سایر تزئینات معماری و تقریباً هویت وجودی معماری تأکید کرد. آثار فهیمه گرچه از سویی یادآور یک سنت قدرتمند است ، اما ساده و در عین حال از نظر فرم غنی است. حاشیه های هندسی، فرم ها را چون کمربندی محکم در بر گرفته و بخشی از وجود فرم شده است.

فهیمه حیدری

یکی دیگر از عناصر غنی کننده یک کار سرامیک، مرحله پختِ آن است. انجام شدن پخت به دستانی شایسته، هزار و یک گونه جامه بر سطوح سرامیکی می پوشاند. پخت های موفق فهیمه در کنار فرم های مقتدرانه اش، اثبات اقتدار فنی و تکنیکی او نیز هست.

برخی از این آثار بوی تاریخ می دهند ، گویی که از حفاری باستان شناسی خارج شده اند. برخی دیگر طراوت معاصر را به نمایش می گذارند. با این حال ، همگی محصول یکپارچگی و بلوغ فکری هستند. آثار او یک زبان جهانی بر اساس فرهنگی ریشه دار خلق کرده است.

 

  

 

گالری ویستا فهیمه حیدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین