کد خبر: 59740 A

ساخت بزرگ‌ترین مجسمه جهان در ابوظبی/ عکس

ساخت بزرگ‌ترین مجسمه جهان در ابوظبی/ عکس

مراحل اولیه پروژه ساخت بزرگترین مجسمه جهان، اثر "کریستو" هنرمند محیط‌ساز بلغارستانی در ابوظبی آغاز شده است.

ایران آرت: درحالی که مردم پاریس با اجرای یکی از ایده‌های "کریستو"، هنرمند و مجسمه‌ساز تحسین‌شده، در این شهر، برای وداع با او آماده می‌شوند، مراحل اولیه ساخت اثری از این هنرمند در واحه‌ی "لیوا" واقع در "ابوظبی" در حال شکل گرفتن است.

"کریستو" در "می" سال گذشته درگذشت و قرار است از هجدهم سپتامبر به مدت ۱۶ روز بر اساس ایده‌ای که این هنرمند مطرح کرده بود، طناب و پارچه‌های آبی ـ نقره‌ای دور طاق پیروزی پیچیده شود.

این پروژه تحقق ایده‌ای خواهد بود که در اوایل دهه ۶۰ میلادی در ذهن این هنرمند شکل گرفت؛ ایده‌ای که در آن ۲۵هزار متر مربع پارچه و ۳هزار متر طناب قرمز که همگی قابل‌ بازیافت هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما این هنرمند متولد بلغارستان رویای ناتمام دیگری هم داشت و آن ساخت بزرگترین مجسمه جهان در امارات متحده عربی بود؛ کشوری که او در سال ۱۹۷۹ شیفته آن شد.

به گزارش ایسنا، "کریستو" مدت طولانی به ساخت مجسمه‌ای با ارتفاع ۱۵۰ متر و ۳۰۰ متر طول با استفاده از بشکه‌های نفت چندرنگ بود فکر می‌کرد؛ ایده‌ای که در وبسایت این هنرمند از آن‌ به عنوان اثری با موزائیک‌هایی رنگی درخشان که بازتابی از معماری اسلامی هستند و به شکل یک مصطبه، شکل هندسی باستانی و آشنا برای مردم این منطقه ساخته می‌شود، یاد شده است.

"ولادیمیر یاواچو"، خواهرزاده و مدیر هر دو پروژه پاریس و ابوظبی این هنرمند معتقد است می‌توان ساخت این مجسمه را در پنج الی ۱۰ سال آینده به اتمام رساند. به گفته او تمام تمهیدات لازم برای ساخت این اثر آماده و حتی موقعیت مکانی آن مشخص شده است.

پروژه "طاق پیروزی" بدون استفاده از کمک‌های مردمی اجرا خواهد شد و برای تامین بودجه ۱۲ میلیون پوندی آن از سود حاصل از فروش آثار این هنرمند استفاده خواهد شد. برای اجرای پروژه ابوظبی نیز از همین روش استفاده خواهد شد.

مجسمه نقاشی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین