کد خبر: 61451 A

پونه اوشیدری: جایزه ویستا در میان هنرمندان جوان تکاپو ایجاد می‌کند/ روایت خانم هنرمند از پروژه برگزیده "گاوخونی"

پونه اوشیدری: جایزه ویستا در میان هنرمندان جوان تکاپو ایجاد می‌کند/ روایت خانم هنرمند از پروژه برگزیده "گاوخونی"

پونه اوشیدری با ایده‌ای تحت عنوان "گاوخونی" - از مجموعه "سرزمین مادری" در فهرست منتخبین جایزه هنر ویستا قرار گرفته است.

ایران آرت: پونه اوشیدری از هنرمندان برگزیده چهارمین جایزه هنر معاصر ویستا می‌گوید: جایزه ویستا تلاشی است برای حمایت از ایده های نو در هنر معاصر ایران، به خصوص در میان نسل جوان.

او می‌افزاید: ایجاد تکاپو و حرکت در جریان های هنری، تاثیری ست که جوایزِ این چنینی می‌توانند داشته باشند. هر چند هنوز کمبود ِ این طور حمایت‌ها در صحنه هنر ایران کاملا محسوس است، اما شاید راهی باشد برای برای رخدادهای مثبتِ بعدی.

پونه اوشیدری که فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبا است  وتا کنون 10 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از 90 نمایشگاه گروهی، آرت فِر، فستیوال و رزیدنسی شرکت کرده، با اید‌ه‌ای تحت عنوان  به مرحله نهایی جایزه ویستا راه یافته است.

در کاتالوگ این پروژه آمده است: "سفر در نقشه های ماهواره ای و عکسهای کاربرانِ گوگل (نقشه یابِ گوگل)، سرگرمیِ جذابیست که بازدید از مناطقِ دورازدسترس، همچنین بزرگنمایی در جزییاتِ تصویری ِ هر جغرافیا را به صورت مجازی ممکن میسازد. این پروژه قرار است به همراهِ مخاطبان، به عنوانِ یک چیدمانِ تعاملی در سرتاسرِ سالن اصلیِ گالری، تلاشی باشد برای جستار و بازیابی تصویرِ بخشهایی از تالابِ خشکیده گاوخونی، از زیر چندین تُن ماسه به ارتفاع میانگین 30 سانتیمتر. گاوخونی یکی از مهمترین حوضه های آبگیر و مناطق زیستی ایران بوده که در دهههای گذشته با خشکیِ 96 درصدی، تا شعاع وسیعی خالی از زیست و به بیابان بدل شده است."

 

1250

ایده‌های منتخب چهارمین جایزه ویستا در نمایشگاهی که تا 9 مهرماه 1400 در گالری ویستا دایر است از ساعت 16 تا 20 قابل تماشاست.

آیین اختتامیه و معرفی برنده جایزه 30 میلیون تومانی با روشن شدن وضعیت بحرانی این روزهای کرونایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

گالری ویستا جایزه ویستا پونه اوشیدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین