کد خبر: 61701 A

سیب‌زمینی‌خورهای ونسان ونگوگ دیدنی شدند!

سیب‌زمینی‌خورهای ونسان ونگوگ دیدنی شدند!

تعدادی طراحی اولیه برای نسخه دوم نقاشی مشهور "سیب‌زمینی‌خورها" اثر ون‌گوگ در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.

ایران آرت: تابلو نقاشی "سیب‌زمینی‌خورها" اثر "وینسنت ون‌گوگ" نقاش نامدار هلندی از مشهورترین آثار این هنرمند به شمار می‌رود و حالا "موزه ون‌گوگ" در آمستردام تعدادی از طراحی‌های اولیه نسخه دوم این تابلو نقاشی که هرگز خلق نشد را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه تحت عنوان "سیب‌زمینی‌خورها. اشتباه یا شاهکار؟" برگزار می‌شود و ۵۰ نامه، طراحی و نقاشی‌های مرتبط با "سیب‌زمینی‌خورها" را به نمایش می‌گذارد. در این بین چند طراحی دیده نشده متعلق به سال ۱۸۹۰ نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این هنرمند قصد داشته تابلو نقاشی دومی با موضوع این نقاشی خلق کند اما هیچگاه این کار را انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان این امکان فراهم شده است که وارد فضای بازسازی‌شده نقاشی شوند و در آن عکس بگیرند.

نقاشی "سیب‌زمینی‌خورها" که در سال ۱۸۸۵ خلق شد و خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که مشغول صرف غذای ساده‌ای که از سیب‌زمینی تهیه شده، هستند. "ون‌گوگ" این نقاشی را زمانی که در روستای "نوینن" بود خلق کرد. اعضای این خانواده که به نظر می‌رسد "ون‌گوگ" با آن‌ها آشنایی زیادی داشت در آثار دیگری از این هنرمند نیز به چشم می‌خورند.


طراحی متعلق به سال ۱۸۸۵

این هنرمند امیدوار بود این نقاشی بیانگر حقیقت زندگی سخت روستایی باشد اما از این نقاشی به خوبی استقبال نشد.

به رغم انتقاداتی که به این نقاشی شد، "ون‌گوگ" هیچگاه علاقه خود به "سیب‌زمینی‌خورها" را از دست نداد. او در سال ۱۸۸۷ در نامه‌ای به خواهرش نوشت که هنوز فکر می‌کند این نقاشی یکی از بهترین آثاری است که او تاکنون خلق کرده است.


طراحی متعلق به سال ۱۸۹۰

او در ماه‌های پایانی عمرش تصمیم گرفت این نقاشی را بازآفرینی کند. نتیجه این تصمیم طراحی‌هایی برای نقاشی بود که هرگز خلق نشد.

ونسان ونگوگ ونگوگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین