کد خبر: 61870 A

نقاشی "غذای مرد کور" پیکاسو و یک راز عجیب

نقاشی "غذای مرد کور" پیکاسو و یک راز عجیب

متخصصان کشف کردند که پشت تابلوی "غذای مرد کور" اثر دیگری وجود دارد که پیکاسو آن را با نقاشی جدید پوشانده است.

ایران آرت: پابلو پیکاسو یکی از آن هنرمندانی است که برای خلق تابلو‌های جدید، تابلو‌های قدیمی خود را از بین می‌برد. این شامل نقاشی آثار جدید بر روی آثار قدیمی‌تر بود که پیکاسو به دلایلی دوست نداشت. این کار باعث صرفه جویی در هزینه مواد می‌شد و به او کمک می‌کرد از شلوغی در کارگاه خود جلوگیری کند.

اکنون که پابلو پیکاسو به عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان قرن بیستم شناخته می‌شود، ما دوست داریم از برخی از نقاشی‌های از دست رفته‌ی او لذت ببریم، اما چگونه می‌توانیم بدون برداشتن لایه‌های بالایی رنگ روغن این تابلوها، نقاشی زیرین آن‌ها را قابل مشاهده کنیم؟

دانشمندان دانشگاه UCL از ترکیبی از تصاویر طیف سنجی، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی برای کشف آنچه در تابلوی "غذای مرد کور" پیکاسو پنهان شده است، استفاده کردند. متخصصان در سال ۲۰۱۰ بود که کشف شد چیزی در آن نقاشی وجود دارد که پیکاسو آن را با یک اثر هنری جدید پوشانده است.

به گزارش فرادید، اکنون محققان چندین اسکن را برای نشان دادن این اثر انجام دادند و از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای ایجاد رنگ در آن استفاده کردند. نتیجه یک نقاشی است که با عنوان "تنهای برهنه خم شده" از دوره آبی پیکاسو نامگذاری شده است؛ و آنقدر دقیق است که می‌توانید قلم مو‌های سه بعدی را ببینید.

آشکارسازی تابلوی پابلو پیکاسو که برای ۱۱۳ سال از دیده‌ها پنهان شده بود بسیاری از نقاشی‌های پیکاسو در دوره آبی با این شیوه نقاشی شده اند. دانشمندان معتقدند که او با بی میلی این کار را انجام می‌داده است بخاطر مجبور بودن برای از بین بردن این سری نقاشی‌ها، بسیار غمگین بوده است. اما چاره‌ای پیش روی پیکاسوی بسیار جوان بود. او هنرمند مجاهد و مصالح گران بود. به همین دلیل است که محققان معتقدند پیکاسو از کار دانشمندان خوشحال خواهد شد.

آنتونی بوراچد، متخصص یادگیری ماشینی و علوم اعصاب رفتاری می‌گوید: "من معتقدم پیکاسو از چنین پزشکی قانونی به طور فعال استقبال می‌کرد، زیرا خود او گفت: من فقط تصاویری را که جلوی چشمانم ظاهر می‌شد نقاشی کردم. این برای دیگران است که معانی پنهان را پیدا کنند. آیا مانند تصور لئوناردو داوینچی از هلیکوپتر، پیکاسو هم فناوری‌ای را تصور می‌کرد که بتواند کار‌های از دست رفته یا ناقص او را دوباره بازسازی کند؟ این قطعاً یک راز پنهان است که او در تابلوی "لا وی" به آن اشاره می‌کند. "

410577_465

غذای مرد کور در سال ۱۹۰۳ تکمیل شد و یکی از مشهورترین نقاشی‌های دوره آبی پیکاسو است.

مشهورترین نقاشی‌های پیکاسو از دوره آبی شامل "برهنه آبی"، "لا وی" و "گیتاریست قدیمی" است که هر سه نقاشی در سال ۱۹۰۳ به پایان رسید؛ بنابراین تابلوی "برهنه تنهای خم شده" ۱۱۸ سال زیر این نقاشی پنهان بوده است. به احتمال زیاد، خیلی قدیمی‌تر از "غذای مرد کور" نیست. یک شکل مشابه را می‌توان در تابلوی "لا وی" سال ۱۹۰۳ مشاهده کرد، که می‌تواند نشان دهد پیکاسو آن تابلوی خاص را از دست داده است.

410573_647

پیکاسو از این نظر منحصر به فرد نبود؛ او تنها کسی نبود که روی نقاشی‌های قدیمی‌تر خود، دوباره نقاشی می‌کشید. بسیاری از هنرمندان روی آثار خود دوباره نقاشی کشیده‌اند و بسیاری از تابلو‌های قدیمی‌تر خود را اینگونه از بین برده‌اند. پس چه کسی می‌داند! شاید قطعات هنری جدیدی از هنرمندان که مدت‌ها است از بین رفته اند، به لطف راه حل‌های هوش مصنوعی دوباره به نمایش در بیایند و روزی نمایشگاهی از آثار بسیار زیادی که سال‌های دور و درازی از چشم همگان پنهان بوده، پر با شود.

 

پیکاسو پابلو پیکاسو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین