ایران آرت: ساتبیز در خصوص حراجی بزرگ امروز خود در پاریس آورده است:

"مجموعه past/forward سفری بی نظیر در هنر قرن بیستم خواهد بود. مجموعه‌ای ارزنشمند، که گویای ذوق و بینش هنری مجموعه‌دار (کلکسیونر) خود است؛ که تقریباً یک قرن هنری، یعنی هنر مدرن و معاصر را دربر می‌گیرد. 

در این حراجی، آثار مهمی از تأثیرگذارترین هنرمندان اروپایی ، از فرناند لجر ، پابلو پیکاسو ، ماسون و تانگوی ، تا شاهکارهای سولاژ ، دوبفت ، هوندرتواسر و هانتا به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد. 

چشم انداز و وسعت «گذشته/پیش» فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به آثاری‌ست؛ که با شوقی اندیشه‌ورزانه، گزینش و نگهداری شده‌؛ و در عین حال در مجموعه‌ای متقاعد کننده و جذاب، با آثار دیگر هنرمندان بزرگ قرن بیستم همچون: مارگریت، ماکس ارنست، کاندینسکی، کالدر و... همراه شده‌ است."

شایان ذکر است؛ که در حراجی ساتبیز پاریس، دو اثر از فرناند لجر با میانگین تخمین‌زده شده ۱/۵ تا ۲ میلیون یورو و پابلو پیکاسو با میانگین ۱/۲ تا ۱/۸ میلیون یورو باارزش‌ترین آثار از این حیث می‌باشند.

گفتنی‌ست، که حراجی بزرگ ساتبیز پاریس با عنوان past/forward به صورت آنلاین و در دو بخش مجزا برگزار خواهد شد. به گفته برنامه‌ریزان ساتبیز، بخش دوم این حراجی که از هفته‌ گذشته، آغاز به کار کرده است؛ همچنان تا ۲۹ اکتبر ادامه خواهد شد.

 

ببینید: امروز در حراج ساتبیز چه می گذرد؟/ از پیکاسو تا مارگریت، ماکس ارنست و کاندینسکی

حراجی ساتبیز امروز سه‌شنبه ۲۶ اکتبر (۴ آبان‌ماه) ، در مجموعه‌ای شخصی و دیده نشده، تحت عنوان «گذشته/پیش» آثاری از هنرمندان شاخص اروپایی قرن بیستم - در قالب هنر مدرن و معاصر - را به فروش خواهد رساند.

ارسال نظر