کد خبر: 63600 A

نخستین حراج آثار هنری در اصفهان در هتل عباسی/ زهرا شیخ و موسسه روشن خانه مشق هنر حراج رخ ست را اول بهمن برپا می کنند/ ۵۹ اثر هنر کلاسیک / ۳۱ میلیارد مجموع قیمت کمینه آثار / بالاترین برآورد برای یک اثر ۵ و نیم میلیارد تومان

نخستین حراج آثار هنری در اصفهان در هتل عباسی/ زهرا شیخ و موسسه روشن خانه مشق هنر حراج رخ ست را اول بهمن برپا می کنند/ ۵۹ اثر هنر کلاسیک / ۳۱ میلیارد مجموع قیمت کمینه آثار / بالاترین برآورد برای یک اثر ۵ و نیم میلیارد تومان

اول بهمن، خانه حراج «رخ‌ست» برای نخستین بار حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار می‌کند.

ایران آرت:  رسول بیدرام، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر با اعلام خبر فوق گفت: آثار نخستین رویداد حراج‌ رخ‌ست در روزهای چهارشنبه ۲۹ دیماه و پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه در سالن فیروزه هتل عباسی به نمایش درمی‌آید و عصر روز جمعه یکم بهمن ماه ساعت ۱۶ مزایده آثار برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه ۵۹ اثر به ارزش تقریبی مجموع ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ تومان وجود دارد که بیشترین اثر متعلق به محمد زمان به ارزش  ۵ و نیم میلیارد تومان با عنوان شاهزاده خانم بود.

حراج رخ ست

او در ادامه افزود: به طور کلی آثار در  چهار رشته خوشنویسی، نقاشی و نگار گری، احجام فلزی و سفالی و زربافت به نمایش گذاشته می‌شود.

او در خصوص علت برگزاری این نمایشگاه در اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهد هنر ایران ظرفیت بالایی در خلق و آفرینش آثار بی بدلیل دارد که سبقه تاریخی آن نیز صحه بر این ادعا دارد و بستر مناسبی در بازار هنر ملی و بین المللی دارد.

بیدرام اظهار کرد: مدعوین این حراجی خانواده هنر اعم از هنرمندان، کلکسیون دارها، مجموعه دار ها،گالری‌دارها و کسانی هستند که به حوزه هنر علاقه مند هستند.

وی بیان داشت: این حراجی قطره ای از دریا است که پتانسیل بسیار خوبی دارد و مهمترین هدف از برگزاری آن این است که دارایی هنرمندان تبدیل به سرمایه و خلق ارزش شود . بنا داریم با ایجاد بستری مناسب از ارزیابی و ارزش‌گذاری آثار فاخر و ارائه گواهی‌های معتبر به آن، سرمایه سازی اقتصادی و فرهنگی کنیم.

حراج رخ ست

حراج خانه رخ ست در قسمت درباره ما نوشته است:

ما در مؤسسه فرهنگی هنری «روشن‌خانه مشق هنر» فعالیت‌های خود در زمینه ارزش‌افزایی هنر خلاق را از سال ۱۳۹۶ شروع کردیم. در این سال‌ها با دغدغه تکریم، احیا و بازارسازی هنر اصیل ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های علمی و عملی توسعه بازار هنر فاخر ایرانی بودیم و در این راستا دو فعالیت عمده را در اولویت‌های اقدام خود قرار داده‌ایم که عبارتند از:

۱.  برگزاری رویدادهای حراج آثار هنری

۲ . ارائه خدمات ارزیابی، ارزش‌گذاری و صدور شناسنامه معتبر آثار شاخص هنری

این دو فعالیت در قالب خانه حراج “رخ ست” صورت می گیرد و در این مسیر همراه با گروه هنری زهرا شیخ، برای رشد خانواده هنر نیت برداشتیم و برای اعتلای هنر، مفتخر به همراهی و مشارکت هنرمندان شاخص و خلاق، مجموعه‌داران، گالری‌داران و خبرگان معتبر هستیم و با ایجاد شبکه‌سازنده از تعاملات هدفمند در دو زمینه فوق و ارتباط با مخاطبان خاص هنر به توسعه بازار هنر فاخر ایرانی در سطح ملی و بین المللی هستیم. هنرهای هدف ما در حال حاضر شامل انواع نقاشی ایرانی، احجام فلزی، سفالی و چوبی، خوشنویسی و انواع دست‌بافته‌ها است.

حراج رخ ست

جالب اینکه در سایت این حراجی ، در بخش پرسش های متداول، درباره کارشناسان این حراج نوشته شده است: ارزیابان حراج رخ‌ست از متخصصان هنری و ارزش‌گذاران نیز از متخصصان اقتصاد هنر و بازار خاص آثار فاخر هستند که از ذکر نام آنها برای جلوگیری از هرگونه ملاحظات فردی و سازمانی اجتناب می‌شود. همچنین تیم ارزیابان و ارزشگذاری بین ۳ الی ۵ نفر می‌باشند که معمولا به صورت جداگانه و محرمانه ارزیابی و ارزشگذاری می‌کنند.

 

حراج رخ ست حراج آثار هنری اصفهان زهرا شیخ رسول بیدرام موسسه روشن خانه مشق هنر محمد زمان گروه هنری زهرا شیخ
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین