کد خبر: 63607 A

فقط چهار ساعت فرصت برای تماشای یک اثر هنری !/ ابتکار تازه گالری ویستا/ یک گالری یک هنرمند یک اثر یک جمعه/ اولین نمایش اول بهمن پرتره پری اثر مهدی ویشکایی

فقط چهار ساعت فرصت برای تماشای یک اثر هنری !/ ابتکار تازه گالری ویستا/ یک  گالری یک هنرمند یک اثر یک جمعه/ اولین نمایش اول بهمن پرتره پری اثر مهدی ویشکایی

گالری ویستا در ابتکاری نو طرح نمایش یک روزه شاهکارهای هنری ایرانی را از عصر جمعه اول بهمن آغاز می کند.

ایران آرت: « یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه » عنوان این طرح است که از عصر جمعه اول بهمن کلید می خورد و علاقمندان ساعت ۱۶ تا ۲۰ فرصت دارند یک اثر زیبا و چشمگیر از نخبگان و پیشکسوتان ایرانی را از نزدیک ببینند.

ارتقا نگاه بصری مخاطبان، شناخت بیشتر نسل جوان از آثار بزرگان هنر ایران و تماشای یک اثر هنری اصیل از نزدیک، از جمله اهداف این طرح است که تا پایان سال هر سه هفته یک بار برگزار خواهد شد.

در اولین نمایش این طرح، نقاشی زیبا با عنوان « پرتره پری » اثر مهدی ویشکایی از پیشگامان مدرنیسم ایرانی در گالری ویستا به روی دیوار خواهد رفت و علاقمندان چهار ساعت ( ۴ تا ۸ بعد از ظهر ) فرصت دارند این اثر را از نزدیک ببینند.

بهنام کامرانی هنرمند تصویری و استاد دانشگاه در معرفی این اثر نوشته است: مهدی ویشکایی ( ۱۳۸۵-۱۲۹۹) از مهم ترین هنرمندان مدرن ایرانی است که آثار پیشرو و پیکره نمایی در نقاشی نوین ایران خلق نموده است . او هنر را در هنرستان کمال الملک و دانشکده ی هنرهای زیبا فرا می گیرد و چندی هم مدیر هنرستان هنرهای زیبا می شود . نقاشی های او دست آورد ساده سازی های مدرنیستی را با سازمان بندی پیکره نمای آکادمیک به نمایش می گذارند . 

یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه در گالری ویستا

این اثر یکی از زیباترین پرتره های کشیده توسط هنرمند است که در زمینه ای ملایم از رنگ استخوانی دیده می شود در حالی که زنِ  نشسته ، پیراهن گل بهی رنگ همراه با تلالو آبی روشن و دامن اخرایی پوشیده است . نشیمن سبز مبل و دسته های تیره ، این ترکیب بندی را کامل می کند . چهره با پرداخت بیشترى کشیده شده ، مستقیم به ما نگاه می کند و حالتى آرامى را به همراه رنگ آمیزى ملایم انتقال مى دهد ، آرامشی که با حالت دست ها کامل می شود .

گالری ویستا در نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.

گالری ویستا گالری ویستا پلاس مهدی ویشکایی یک گالری،یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین