کد خبر: 64001 A

فرانسیس بیکن ۷۵ میلیون دلاری در کریستیز

فرانسیس بیکن ۷۵ میلیون دلاری در کریستیز

ارزش تخمینی شاهکار بیکن چیزی بین ۴۸ تا ۷۵ میلیون دلار برآورد شده است

ایران آرت: تابلوی سه‌لتی ۷-۱۹۸۶ (Triptych ۱۹۸۶-۷) که از سوی حراج خانه کریستیز به عنوان یکی از آخرین نقاشی‌های مهم فرانسیس بیکن نقاش مشهور ایرلندی معرفی شده است، در یک بخش توماس وودرو ویلسون رئیس جمهوری وقت آمریکا را در حال خروج از نشست معاهده ورسای در سال ۱۹۱۹ نشان می‌دهد و در دو بوم دیگر جان ادواردز، دوست و میراث‌دار اصلی بیکن، را به تصویر می‌کشد.   

این تابلو امروز اول مارس (سه شنبه، ۱۰ اسفند) در خلال حراجی شاهکارهای قرن بیستم و بیست و یکم در لندن چکش می خورد. ارزش تخمینی شاهکار بیکن چیزی بین ۴۸ تا ۷۵ میلیون دلار برآورد شده است.

کاترین آرنولد، رئیس بخش هنر پساجنگ و معاصر کریستیز در اروپا در گفت‌وگو با رویترز گفت: بیکن از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۹۲ زیست که تقریبا قرن بیستم میلادی را به طور کامل در برمی‌گیرد.

آرنولد افزود: بیکن در این تابلو گذر زمان را منعکس می‌کند؛ آن لحظاتی که به طور خاص برای غرب مهم و سرنوشت ساز بودند اما همزمان برای کل جهان نیز پیامدهایی را به همراه داشتند.

به گزارش ایرنا، از دیگر آثاری که در این حراجی به فروش گذاشته خواهند شد، می‌توان به پرتره "دختری با چشمان بسته" اثر لوسین فروید اشاره کرد که ارزش تخمینی آن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون پوند برآورد شده است.  

فرانسیس بیکن (۹۲-۱۹۰۹) یک هنرمند معروف ایرلندی و از نقاشان سرشناس سبک اکسپرسیونیسم در قرن بیستم بود که بیشتر به نقاشی‌های سه لتی یا سه بخشی خود شناخته می‌شود؛ یکی از این نقاشی‌ها که سه مطالعه بر لوسین فروید (Three Studies of Lucian Freud) نام دارد سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت ۱۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید و به یکی از ۱۰ مورد از گرانترین نقاشی‌های تاریخ حراج‌های هنری تبدیل شد.

 

فرانسیس بیکن بیکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین