کد خبر: 64526 A

جکسون پولاک ​۴۵ میلیون دلاری/ عکس

جکسون پولاک ​۴۵ میلیون دلاری/ عکس

یکی از تابلوهای نقاشی سبک قطره‌ای جکسون پولاک با قیمت تخمینی چشمگیری راهی حراجی کریستیز می‌شود.

ایران آرت: حراجی کریستیز از ارائه تابلو نقاشی ارزشمند «جکسون پولاک» نقاش آمریکایی و یکی از پیشگامان جنبش هیجان‌نمایی انتزاعی در ماه آینده میلادی خبر داد. 

این تابلو نقاشی که به سبک نقاشی قطره‌ای خلق شده است با عنوان «شماره ۳۱»‌ شناخته می‌شود. این اثر هنری در دوازدهم مه در حراجی آثار هنر قرن بیستم کریستیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد.

انتظار می‌رود قیمت پرداختی برای این تابلو نقاشی به ۴۵ میلیون دلار برسد.

«پولاک»‌ این تابلو نقاشی که ابعاد آن ۷۸ در ۵۵ سانتی‌متر است را در سال ۱۹۴۹ و در دوره‌ای که روند خلق مجموعه‌ای از نقاشی‌های قطره‌ای را آغاز کرده بود،‌ خلق کرده است.

تابلو نقاشی «شماره ۳۱»‌ در دو نمایشگاه سال ۱۹۶۷ و ۱۹۹۸ ویژه آثار «پولاک»‌ در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد.

62239508

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز یکی دیگر از آثار ارزشمند «پولاک» که با نام «شماره ۱۷»‌ شناخته می‌شود در نخستین‌باری که در حراجی ارائه شد به قیمت ۶۱.۲ میلیون دلار فروخته شد و رکورد جدیدی را برای این هنرمند به ثبت رساند.

اگر تابلو «شماره ۳۱»‌ به بالاترین رقم برآوردی برسد،‌ به یکی از چهار اثر گران «پولاک»‌ تبدیل خواهد شد.

البته این نخستین‌باری نیست که این تابلو در یک حراجی عمومی به مزایده گذاشته می‌شود. این اثر در حدود ۳۰ سال پیش در حراجی کریستیز به قیمت ۳.۵ میلیون دلار فروخته شد.

«جکسون پولاک» هنرمند آمریکایی در سال ۱۹۱۲ متولد شد. از او به عنوان یکی از مشهورترین نقاشان جهان و از گران‌ترین هنرمندان تاریخ یاد می‌شود. تاثیرگذاری این هنرمند بر شکل‌گیری هنر مدرن و اکسپرسیونیسم انتزاعی غیرقابل انکار است.

آثار «پولاک» در زمره قدرتمندترین آثار هنری تاریخ قرار گرفته‌اند. نام این هنرمند دو بار در فهرست گرانترین تابلوهای نقاشی تاریخ به چشم می‌خورد. تابلو نقاشی «شماره ۵» این هنرمند در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۱۶۴.۶  میلیون دلار فروخته شد و به دهمین تابلونقاشی این فهرست تبدیل شد. دیگر اثر این هنرمند نیز به یک مجموعه‌دار آمریکایی به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد و در رتبه چهارم فهرست گران‌ترین تابلوهای نقاشی تاریخ قرار گرفت.

جکسون پولاک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین