کد خبر: 64755 A

بهرام دبیری ، گالری ویژه ، گالری هان ، امرالله فرهادی

ارشاد فارس از بهرام دبیری شناسنامه و کارت ملی خواست

ارشاد فارس از بهرام دبیری شناسنامه و کارت ملی خواست

بهرام دبیری اعلام کرد: اداره کل ارشاد استان فارس برای بررسی و فراهم کردن امکان نمایش آثارم در شیراز خواستار اصل شناسنامه و کارت ملی من شده‌ است!

ایران آرت: بهرام دبیری در اعتماد نوشته است: این روزها شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم که تا پیش از این بی‌سابقه بوده است.

بیست و نهم بهمن ماه سال گذشته مجموعه‌ منتخبی از آثارم تحت عنوان «آدم‌ها و افسانه‌ها» که توسط امرالله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مجید عباسی گردآوری شده در نگارخانه ویژه به نمایش درآمدند.

 این مجموعه شامل ۲۱ اثر بود که به روش چاپ دستی با دستگاه پرس، مشکی‌کوب شده است. بسیاری از این تک‌اثر‌ها را پس از چاپ، با رنگ اکریلیک، پاستل، مدادرنگی یا رنگ‌های دیگر رنگ‌گذاری، شماره‌گذاری و امضا کرده‌ام که هر کدام حکم یک اثر اصل و بدیع را دارند.

این  نمایشگاه  سه  هفته  در  تهران  دایر  بود  و  با  استقبال خوبی روبه‌رو شد و پس از پایان زمان نمایشگاه آقای امرالله فرهادی تصمیم گرفتند که این مجموعه را اردیـبهشت ماه  در  زادگاهم  شـیراز  به  نمایش  بگذارند.

پس از پیگیری‌های آقای فرهادی، مدیر گالری هان، به اطلاع آقای فرهادی رسانده‌اند که اداره کل ارشاد استان فارس برای بررسی و فراهم کردن امکان نمایش آثارم در شیراز خواستار اصل شناسنامه و کارت ملی من شده‌اند. من تساهل کردم و کارت ملی‌ام را برای ارایه به اداره ارشاد استان فارس دراختیار آقای فرهادی گذاشتم، اما دوباره با من تماس گرفتند و عنوان کردند که گفته‌اند شناسنامه هم لازم است.

 من در پاسخ گفتم هرگز این کار را نخواهم کرد.

پرسش من این است آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سیاست کلی و یکسان ندارد. آیا اداره ارشاد استان فارس سیاست‌های خاص خودش را دارد و اینجا حکومت ملوک الطوایفی حاکم است.

اصلا چرا باید اداره ارشاد استان فارس از من هنرمند که ۵۰ سال است که به‌ طور مستمر کار هنری کرده‌ام و در اعتلای هنرهای بصری سرزمینم سهم داشته‌ام برای برپایی نمایشگاه در زادگاهم شیراز کارت ملی و شناسنامه بخواهد.

از هر گالری‌دار و هنرمندی شما این پرسش را بپرسید آیا پیش از این چنین اتفاقی را شاهد بوده‌اند. پاسخ این افتضاح پیش آمده را چه کسی خواهد داد. من به عنوان هنرمند هرگز این بی‌احترامی را نه تنها در شیراز بلکه در کل ایران تحمل نخواهم کرد.

 

بهرام دبیری شیراز امرالله فرهادی گالری ویژه اداره کل ارشاد فارس گالری هان
نظرات خوانندگان
  • قاسم
    پاسخ

    عزیز من مدیر کلی که حتی به خودش زحمت نداده که هنرمندانی که یک عمر جوانیشان را در اداره گذاشته‌اند یکبار برای آشنایی دعوتشان کند چه توقعی میتوان داشت

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین