کد خبر: 65181 A

نقاشی، ارنست کیشنر

۱۵ میلیون دلار برای پرتره آقای نقاش با پیپ!

۱۵ میلیون دلار برای پرتره آقای نقاش با پیپ!

کارشناسان ارزش تقریبی این تابلو نقاشی که «خودنگاره با پیپ» نام دارد، را بین ۹.۸ الی ۱۴.۷ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

ایران آرت: خودنگاره‌ای که در سال ۱۹۰۷ توسط «ارنست کیشنر» نقاش آلمانی اکسپرسیونیست خلق شده است، این نقاش را با استفاده از ضربات بزرگ قلم‌مو و رنگ‌های سرزنده به تصویر می‌کشد.

حالا قرار است این نقاشی با موافقت وارثان آن در حراجی آثار هنر مدرن و معاصر ساتبیز که در بیست و نهم ژوئن برگزار می‌شود، به مزایده گذاشته شود.

کارشناسان ارزش تقریبی این تابلو نقاشی که «خودنگاره با پیپ» نام دارد، را بین ۹.۸ الی ۱۴.۷ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. اگر این خودنگاره با بالاترین قیمت تخمینی فروخته شود به جمع پنج نقاشی گران‌قیمت متعلق به این هنرمند اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این نقاش آلمانی زمانی «خودنگاره با پیپ» را خلق کرد که عضو گروه «دی بروک» بود. این نقاشی نخستین‌بار به مالکیت یکی از دوستان و موسسان «دی بروک» درآمد. این نقاشی بعدها به دست «هوکو سیمون» یک بانکدار و سیاستمدار ساکن برلین رسید. پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها «سیمون» به پاریس گریخت و در نهایت در برزیل ساکن شد.

این نقاشی آخرین‌بار در سال ۲۰۰۷ در  نمایشگاه «وینسنت ون‌گوگ و اکسپرسیونیسم» واقع در نیویورک به نمایش درآمد. این نمایشگاه، تاثیر «ون‌گوگ» بر «کیشنر» را به نمایش می‌گذاشت.

 

نقاشی ارنست کیسنر ارنست کیشنر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین