کد خبر: 65435 A

نقاشی، پیتر آرتسن

سارق زن نقاشی گران‌قیمت را ربود و گمش کرد!

سارق زن نقاشی گران‌قیمت را ربود و گمش کرد!

زنی در آلمان در حالی خود را به عنوان سارق یک نقاشی قدیمی به پلیس معرفی کرد که مدعی شده این اثر هنری را گم کرده است.

ایران آرت: یک زن ۳۱ ساله در هامبورگ آلمان خود را به دلیل سرقت نقاشی رنگ روغن «پیتر آرتسن» از موزه بیله‌فلد به پلیس معرفی کرده اما نکته جالب اینجاست که وی مدعی شده این اثر هنری متعلق به قرن شانزدهم میلادی را پس از سرقت گم کرده است.
 
در ۲۷ آوریل، زنی تابلوی نقاشی قرن شانزدهمی «پرتره یک زن جوان» را در روز روشن از قاب آن جدا کرد، آن را در پوشه بزرگی گذاشت و از موزه هولزمان در بیله فلد خارج شد، اما بنا بر گزارش رسانه‌های آلمانی این سارق ادعا می‌کند که این اثر هنری را همان شب گم کرده است.

مقامات اعلام کرده‌اند که آپارتمان این زن در هامبورگ را برای یافتن نقاشی بدون موفقیت جستجو شده است و تلاش برای یافتن این اثر هنری مسروقه همچنان ادامه دارد.

«آرتسن» یک نقاش هلندی بود که به سبک منیریسم شمالی کار می‌کرد. او را با عنوان مخترع نقاشی ژانر مانیومنتال، ترکیبی از طبیعت بی‌جان و ژانر نقاشی که اغلب جنبه‌های کتاب مقدس را در بر می‌گرفت، نسبت می‌دهند. این نقاش علاقه‌مند بود قواعد سنتی در نقاشی را زیر و رو کند و برخلاف معاصرانش که تمرکز اصلی آن‌ها حول تصویرهای مذهبی بود، «آرتسن» با نگاهی جسورانه اشیاء روزمره و رهگذران را پیش‌زمینه آثارش می‌کرد.

به عنوان نمونه تکه گوشت در نقاشی «مسیح در خانه مریم و مارتا» (۱۵۵۲) مسلط است؛ در حالی که عیسی و همراهانش در پس‌زمینه با هم گفتگو می‌کنند. او به‌ویژه برای خلق صحنه‌های پرشور بازارش، مانند نقاشی «زن بازاری در غرفه سبزیجات» (۱۵۶۷)، که انبوهی از محصولات را به تصویر می‌کشد، تمجید می‌شود.

 

نقاشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین