کد خبر: 65462 A

دمین هرست، نقاش، نقاشی، NFT ، دیمین هرست

نقاش مشهور آثارش را می‌سوزاند! / NFT یا اثر نقاشی فیزیکی؟ دیمین هرست پاسخ می دهد

نقاش مشهور آثارش را می‌سوزاند! / NFT یا اثر نقاشی فیزیکی؟ دیمین هرست پاسخ می دهد

دیمین هِرست، هنرمند معروف انگلیسی ـ قرار است در ماه آینده هزاران نقاشی خود را در پروژه‌ای با تمرکز بر هنر به عنوان پول بسوزاند.

ایران آرت: دمین هرست که در سال ۲۰۲۰ با دارایی خالص بیش از ۳۱۵ میلیون پوند ثروتمندترین هنرمند بریتانیا بود، آثار هنری گالری لندن خود را نابود خواهد کرد.

او در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰ هزار نقاشی نقطه‌ای منحصربه‌فرد خلق کرد که هر کدام عنوان خاص خود را داشتند که بعداً در قالب NFT‌ (توکن غیرقابل معاوضه) هر کدام به قیمت ۲۰۰۰ دلار فروخته شدند و به خریداران این امکان داده شد که یا «NFT» این آثار را به عنوان یکی دارایی دیجیتال حفظ کنند یا آنها را با اثر هنری فیزیکی معامله کنند و در هر صورت نمی تواند هر دو آنها را نگه دارند.

۲۴ ساعت قبل از ضرب‌الاجل اعلام شده، ۴۱۸۰ نفر NFT خود را با یک اثر هنری فیزیکی تعویض کردند و ۵۸۲۰ نفر ترجیح دادند NFT خود را حفظ کنند و در نتیجه «دمین هرست» قصد دارد نسخه‌های فیزیکی به جا مانده را به آتش بکشد.

به گزارش ایسنا، این هنرمند سال گذشته در یک مصاحبه ویدئویی در یوتیوب به «مارک کارنی»، رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان گفت که پروژه‌اش با عنوان «پول» یک چیدمان اما در سطح جهانی است و .... مشارکت همه بخشی از پروژه است.

NFT یا دارایی‌های دیجیتال در چند سال گذشته در بازار هنر جهانی رشد چشمگیری داشته‌اند، به طوری که حراجی‌های بزرگ آثار هنری مبالغ نجومی را برای آثار برتر دیجیتال تضمین می کنند. در مارس ۲۰۲۱، خانه حراج کریستیز اثری را با عنوان «هرروز: ۵۰۰۰ روز اول» اثر هنرمند دیجیتالی به نام «بیپل» را با رکورد ۶۹ میلیون دلار فروخت.

 

61867271

«دیمین هرست» (Damien Hirst)، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز انگلیسی است که با آثار عجیب و غریبش در دنیای هنر شناخته می‌شود. یکی از معروفت‌ترین و جنجالی‌ترین آثار هنری او، حیوان‌های مرده‌ای است که در آکواریوم و در مایع فرمالدئید قرار گرفته‌اند. آثاری که با معلق کردن جسم‌های مرده در فضای آکواریوم مرگ و زندگی و در نهایت ماهیت وجودی انسان را به چالش می‌کشند.

«هرست» که اکنون ۵۷ ساله است یکی از هنرمندان جوانی بود که در دهه ۱۹۹۰ میلادی به همراه چند نفر دیگر بازار هنری بریتانیا در اختیار گرفت. گفته می‌شود این هنرمند ثروتمند مجموعه‌ای شخصی از دو هزار اثرهنری ارزشمند شامل آثار «پابلو پیکاسو» و «فرانسیس بیکن» دارد.

 

نقاشی دیمین هرست دمین هرست NFT
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین