کد خبر: 66082 A

نیکا شاکرمی، آتش شاکرمی، انجمن هنرمندان نقاش ایران، گالری ویستا، اعتراضات خیابانی

اعتراض انجمن هنرمندان نقاش ایران به دستگیری آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی

اعتراض انجمن هنرمندان نقاش ایران به دستگیری آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی

دومین بیانیه انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره این روزهای ناآرام منتشر شد.

ایران آرت: صفحه رسمی هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در اینستاگرام اعلام کرد: جلسه اضطراری که بعد از ظهر روز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار نمود ضمن بررسی شرایط موجود و برنامه‌های آتی این انجمن بار دگر نسبت به برخی از وقایع و اتفاقات متاخر مواضعی به شرح زیر اتخاذ نمود:

آزادی بیان از حقوق اساسی بشر و بی شک حق مسلم آحاد ملت ایران و به تبع آن هنرمندان کشور است.

هر یک از شهروندان ایران بزرگ و به طور خاص هنرمندان کشور باید بتوانند بدون بیم و ترس از محرومیت از آزادی و زندگی اجتماعی و از دست دادن حقوق شهروندی به بیان آرای خود در اشکال گوناگون (هنرمندانه و غیر هنرمندانه) بپردازند.

نهادهای حاکم باید ضامن امنیت تمامی مردم باشند و در دفاع از حقوق اولیه‌ آن‌ها لحظه‌ای درنگ نکنند.

وقایع و اتفاقات اخیر بی‌شک حاصل انباشت سال‌ها مطالبات به حق شهروندی و عدم دریافت پاسخ متناسب است. امیدواریم نهادهای تصمیم‌گیر این لحظات تاریخی را مغتنم شمرده و از خشونت و ابرام بر آرای خود — آنچنان که تا امروز شاهد بوده‌ایم — بپرهیزند.

در وقایع اخیر برخی از هنرمندان کشور از جمله هنرمندان نقاش نیز به درجاتی از رفتارهای سوء، متضرر شده‌اند از جمله خانم آتش شاکرمی، هنرمند نقاش، که بعد از اتفاقات ناگوار و دردآور منجر به مرگ خواهر زاده‌شان، خانم نیکا شاکرمی، اکنون در بازداشت هستند.

انجمن هنرمندان نقاش ایران ضمن تسلیت به خانواده شاکرمی، تمامی خانواده‌هایی که فرزندی از فرزندان ایران را از دست داده‌اند و تمامی ملت ایران، اعلام می‌دارد مجدانه خواستار رسیدگی به شرایط و الزامات حقوقی و آزادی سریع خانم شاکرمی است و این امر را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد..

فراموش نکنیم هنرمندان زندگی آفرینند و بیش از هر امری در بزرگداشت و پاسداری‌اش کوشا بوده، هستند و خواهند بود..

هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران.

عکس هایی از نمایشگاه خانم آتش شاکرمی ( شاه کرمی) که با عنوان استخوان ها، تیر ۱۳۹۹ در گالری ویستا برپا شده بود را ببینید:

 

گالری ویستا انجمن هنرمندان نقاش ایران اعتراضات خیابانی آتش شاه کرمی نیکا آتشی آتش شاکرمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین