کد خبر: 67269 A

جشنواره العلا عربستان، اندی وارهول ، آلیشیا کیز

دومین العلا عربستان؛ بنیاد اندی وارهول از پنسیلوانیا می آید و آلیشیا کیز با ۱۵ گرمی از آمریکا

دومین العلا عربستان؛ بنیاد اندی وارهول از پنسیلوانیا می آید و آلیشیا کیز با ۱۵ گرمی از آمریکا

جشنواره هنرهای العلا ۲۰۲۳ برای دومین دوره خود از ۱۶ فوریه تا ۲۸ فوریه با برنامه گسترده ای از رویدادها، نمایشگاه ها، اجراهای هنری و فعالیت های خلاقانه برگزار می شود که بسیار هیجان انگیز و برای خاورمیانه نوآورانه است.

ایران آرت: جشنواره هنری العلا چیست؟ جشنواره هنرهای العلا در سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تقویم لحظات العلا راه اندازی شد. این جشنواره هنری هنر معاصر و تاسیسات هنری در مقیاس بزرگ را در سراسر چشم انداز تاریخی العلا به نمایش می گذارد و میراث سنتی را با هنر و فرهنگ مدرن ادغام می کند.

این جشنواره همچنین شامل گفتگوها، کارگاه‌ها و پیاده‌روی با راهنما است که به دوستداران هنر فرصتی برای گسترش دانش و مهارت هنری خود می‌دهد.

موضوع جشنواره امسال «زندگی در رنگ‌ها» شامل آغشته کردن چشم‌انداز منحصربه‌فرد العلا با رویدادها و نمایشگاه‌های هنری پر جنب و جوش و رنگارنگ است. انواع مختلف هنر منظره را بهبود می بخشد، که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد العلا را از طریق یک لنز چند رنگی تجسم و تجربه کنند.

در العلا برخی از رویدادها و مکان های کلیدی وجود دارد که هر دوستدار هنری را به شوق می آورد :

اندی وارهول با جنبه های کمتر دیده شده از پنسیلوانیا می آید و برنده ۱۵ گرمی از آمریکا

بنیاد و موزه اندی وارهول پیش‌بینی‌های بزرگی از فیلم‌های صامت وارهول را همراه با اجرای زنده دو راک آمریکایی دین و بریتا ارائه می‌کند، که پس از آن پیش‌نمایش FAME: Andy Warhol در العلا خواهد بود. این نمایشگاه شاخص اولین همکاری پادشاهی عربستان با موزه اندی وارهول در پیتسبورگ، پنسیلوانیا است و توسط مدیر موزه، پاتریک مور مدیریت می شود.

D3B3D14C-05DC-44DE-B772-80114B6B7DCD

در این نمایشگاه نقاشی‌های معروف وارهول و چاپ‌های مشاهیر هالیوود مانند محمد علی در محل برنده جایزه Maraya به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه همچنین نصب جذاب وارهول، ابرهای نقره ای را به نمایش می گذارد.

در این نمایشگاه ۱۰۰ پوستر برتر عربی از یک مسابقه که ۲۵۰۰ اثر ارسالی دریافت کرده است به نمایش گذاشته می شود. این مسابقه هر دو سال یک بار برگزار می شود و این پوسترها مربوط به مسابقات ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ هستند، بنابراین بهترین فرهنگ بصری معاصر جهان عرب را تشکیل می دهند.

هنر در پیاده‌روی‌های هدایت‌شده در منظره این پیاده‌روی‌های هدایت‌شده در جشنواره هنر العلا AlUla راه‌اندازی می‌شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در مناظر زیبای وادی الفن پیاده‌روی کنند و به مدت شش ساعت از تأسیسات هنری مختلف دیدن کنند. این چیدمان‌ها از هنرمندان مشهور جهانی جیمز تورل، اگنس دنس و مایکل هایزر هستند، در حالی که آثار هنرمندان منطقه‌ای مانند منال الدویان و احمد ماتر نیز در این منظره نمایش داده می‌شود.

F2029267-89FD-4707-B9FC-D66F15360FCE

زندگی در تورهای هنری رنگی این تورهای هنری توسط Hakat Al Fann مشهور Arts AlUla از طریق میدان هنری ناحیه هنری که در آن آثار هنری عمومی سفارش داده شده مختلف نمایش داده می شود، هدایت می شود.

آثار هنری همچنین شامل نقاشی‌های دیواری هنرمند eLSeed و فرش شهری معروف نقاشی شده با دست در الجدیده است. تورها به زبان عربی و انگلیسی ارائه خواهند شد. پوسته رزیدنس این یک سازه هنری است که توسط هنرمندان Nathalie Harb و Youmna Saba ساخته شده است. این سازه به‌عنوان برجی طراحی شده است که در آن بازدیدکنندگان از پلکان مارپیچی بالا می‌روند در حالی که مراقب صداهای آکوستیک هستند که درون سازه‌ای که از بیابان‌های AlUla کشیده می‌شود، پخش می‌شود.

_ کنسرت هیجان انگیز آلیشیا کیز

همچنین جشنواره هنرهای نمایشی این رویداد شامل اجرای خیابانی در جاده عود از هنرمندان داخلی و بین المللی خواهد بود. اجراها شامل آکروباتیک، buskers، تئاتر خیابانی، گروه های موسیقی، و بسیاری دیگر خواهد بود. برنامه مدرسه آدیرا این برنامه توسط مدرسه هنرهای سنتی بنیاد شاهزاده ارائه می شود و شامل کارگاه های رایگان هفتگی است.

این کارگاه ها انواع مختلفی از هنر را از چاپ سیلک گرفته تا ایجاد ساختارهای هندسی سه بعدی مشترک را پوشش می دهند.

B0852E0F-4E83-4880-8ABB-5D3115C70980

آلیشیا کیز برنده ۱۵ جایزه گرمی به عنوان بخشی از جشنواره هنر العلا AlUla به العلا AlUla باز می گردد. این خواننده، ترانه سرا و پیانیست آمریکایی در ۲۴ فوریه در Maraya به اجرای زنده می پردازد و در ۲۵ فوریه میزبان دومین قسمت از بحث زنان به زنان در مدرسه Addeera خواهد بود.

جشنواره هنرهای العلا در ۲۸ فوریه به پایان می رسد، اما برخی از این رویدادها و کارگاه ها زمان جشنواره را تا می ۲۰۲۳ تمدید می کنند.

 

اندی وارهول آلیشا کیز جشنواره العلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین