کد خبر: 67961 A

اثر هنری| موز اثر هنری| چیدمان| اینستالیشن

موز هنری ۶ میلیارد تومانی بلعیده شد! | تکرار اتفاق عجیب برای یک اثر هنری

موز هنری ۶ میلیارد تومانی بلعیده شد! | تکرار اتفاق عجیب برای یک اثر هنری

یک دانشجو اهل کره جنوبی موز واقعی که به عنوان یک اثر هنری ۱۲۰,۰۰۰دلاری (حدود ۶ میلیارد تومان) ارزش داشت را خورد.

ایران آرت: یک دانشجوی هنر اهل کره جنوبی موزی که بخشی از اثر هنری چیدمان مشهور «مائوریتسیو کاتلان»‌(Maurizio Cattelan)،‌ هنرمند ایتالیایی بود را خورد؛ چراکه به گفته خودش گرسنه بوده است.

ویدئویی از یک دانشجو منتشر شده است که او را حین جدا کردن موزی که با چسب نواری به دیوار موزه هنر «لیوم‌» در سئول چسبانده شده نشان می‌دهد. این دانشجو پس از جدا کردن موز از دیوار پوست آن را جدا می‌کند و در مقابل چشمان حیرت‌زده بازدیدکنندگان می‌خورد. او سپس پوست موز را با همان چسب به دیوار می‌چسباند و محل را ترک می‌کند.

یکی از دوستان این دانشجو ویدئوی خوردن موز را ضبط کرده است.

به گزارش ایسنا، زمانی که مسوولان موزه از این دانشجو درباره علت این کار سوال کردند، او پاسخ داد که گرسنه بود. با این حال این دانشجو بعد از مدتی در گفت‌وگو با شبکه «کی بی اس» توضیح داد که فکر می‌کرد آسیب رساندن به یک اثر هنری مدرن نیز می‌تواند به عنوان یک اثر هنری قلمداد شود و اینکه ایده دوباره چسباندن پوست موز به دیوار به عنوان یک شوخی به ذهنش رسید.

موز ۱۲۰ هزار دلاری را دوباره خوردند!

موزی که به عنوان بخشی از اثر هنری چیدمان «کاتلان»‌ به نمایش گذاشته می‌شود،‌ هر دو یا سه روز یک‌بار تعویض می‌شود.

«کاتلان»‌ یک مجسمه‌ساز و هنرمند ساکن نیویورک است که در پاسخ به اتفاق اخیر گفت: «اشکالی ندارد.»‌

این نخستین‌باری نیست که یکی از موزهای این اثر هنری چیدمان «کاتلان»‌ خورده می‌شود. زمانی که این اثر هنری برای نخستین‌بار در نمایشگاه هنری میامی بازل سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد،‌ یکی از موزها توسط هنرمند دیگری به نام «دیوید داتونا»‌ از دیوار جدا و خورده شد.

نسخه‌های اول و دوم این موزها که در نمایشگاه هنری میامی بازل به نمایش گذاشته شده بودند به قیمت ۱۲۰۰۰۰دلار و ۱۵۰۰۰۰دلار فروخته شدند. 

«کاتلان» همچنین یک توالت فرنگی از طلای ۱۸ عیار را به عنوان یک اثر هنری معرفی کرد و در موزه گوگنهایم به نمایش گذاشته می‌شد.

اثر هنری مائوریتسیو کاتالان موز هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین