کد خبر: 69692 A

رامبرانت| رامبراند| نقاشی رامبرانت

رامبرانت همچنان می‌فروشد | میلیون‌ها دلار برای پرتره‌های فراموش شده رامبرانت

رامبرانت همچنان می‌فروشد | میلیون‌ها دلار برای پرتره‌های فراموش شده رامبرانت

یک جفت پرتره اثر «رامبرانت»‌ که هویت واقعی آن‌ها دو قرن فراموش شده بود، در یک حراجی به قیمتی فراتر از پیش‌بینی‌ها فروخته شد.

ایران آرت: در سال ۱۸۲۴ یک جفت پرتره اثر «رامبرانت»‌، نقاش چیره‌دست هلندی در حراجی کریستیز به فروش رسیدند. هویت این نقاشی‌های کوچک پس از مدتی فراموش شد و محققان هنری برای ۲۰۰ سال از وجود این یک جفت پرتره غافل بودند. حالا پس از گذشت دو قرن، این پرتره‌ها در همان حراجی درحالی به قیمت بیش از ۱۳ میلیون یورو فروخته شد که کارشناسان پیش از برگزاری حراجی قیمت تقریبی آن را بین ۷ الی ۹ میلیون یورو برآورد کرده بودند. 

به گزارش ایسنا، «هنری پتیرفر»، مدیر بخش بین‌الملل آثار استادان بزرگ نقاشی در حراجی کریتسیز، این جفت پرتره را در مجموعه هنری یک خانواده بریتانیایی کشف کرده است. اعضای این خانواده مطلع بودند که این نقاشی‌ها را «رامبرانت» خلق کرده است.

«پتیفر» این جفت پرتره را «فوق‌العاده کمیاب»‌ توصیف کرد و کشف آن‌ها را یکی از هیجان‌انگیزترین اکتشافات سال‌هااخیر در حوزه آثار هر استادان قدیم نقاشی عنوان کرد.

اصالت این نقاشی‌ها پس از بررسی‌های مفصل توسط کارشناسان موزه ملی آمستردام تایید شد.

این تابلوهای نقاشی ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند، آخرین جفت از پرتره‌های اثر «رامبرانت»‌ محسوب می‌شوند که هنوز در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند. این نقاشی‌ها چهره یک زوج نزدیک به خانواده «رامبرانت» را به تصویر می‌کشند.

زمانی که «رامبرانت»‌ این پرتره‌ها را در سال ۱۶۳۵ میلادی خلق کرد، چهار سال از سکونت او در آمستردام می‌گذشت و در همان زمان این زوج باغ نزدیک به خانه مادر «رامبرانت» را خریداری کرده بودند. پسر این زوج با یکی از اعضای خانواده «رامبرانت»‌ ازدواج کرد و نوه زوجی که در پرتره به تصویر کشیده شده‌اند،‌ بعدها به هنرمند تبدیل شد و توسط «رامبرانت»‌ تعلیم دید.

«رامبرانت فان راین»‌ به اندازه‌ای شهرت دارد که ما حتی امروزه این نقاش چیره‌دست هلندی را با نام کوچک صدا می‌زنیم. او که تابلوهای نقاشی با موضوعات مختلفی از جمله منظره و صحنه‌های تاریخی و اسطوره‌ای را خلق می‌کرد،‌ در بخش اعظمی از قرن هفدهم میلادی چهره برجسته هنر هلند بود. او علاوه بر اینکه برخی از مهم‌ترین پرتره‌های گروهی عصر طلایی هلند را خلق کرده است، حدود ۸۰ خودنگاره در قالب تابلو نقاشی و طراحی از خود به جای گذاشت.

بهره‌گیری استادانه «رامبرانت»‌ از نور،‌ او را به یکی از محبوب‌ترین نقاشان در بین هنردوستان امروزی تبدیل کرده است. تابلوهای نقاشی «گشت شبانه» و «کلاس تشریح دکتر نیکولاس تولپ» از مشهورترین آثار هنری او به شمار می‌روند.

 

رامبرانت رامبراند نقاشی رامبرانت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین