کد خبر: 70536 A

آرت ابوظبی| آرت ابوظبی 2023

بلوغ ، کلمه کلیدی آرت ابوظبی / رشد 15 درصدی

 بلوغ ، کلمه کلیدی آرت ابوظبی / رشد 15 درصدی

پانزدهمین دوره آرت ابوظبی در حالی از 22 تا 26 نوامبر در منارات السعدیات برگزار می‌شود که این رویداد هنری استراتژیک به دوران بلوغ خود رسیده است.

ایران آرت: سرمایه‌گذاری در دنیا هنر به عنوان یک استراتژی درخشان برای معرفی چهره فرهنگی امارات در دهه گذشته، حالا نتایج خود را یک به یک نمایان می‌کند. بدون شک آرت ابوظبی به عنوان یکی از سه ضلع گستره هنری در امارات در کنار آرت دبی و شارجه، به گونه‌ای عمل می‌کند که دیدگاه هنری در این کشور را بازتاب می‌‌دهد. اگر آرت دبی معنای زندگی پاپ در این کشور است، آرت ابوظبی جایگاه نگاه استراتژیک در هنر خاورمانه را بازنمایی می‌کند؛ همانطور که این شهر پایگاه پروژه‌های بزرگ هنری و موزه‌هایی چون لوور ابوظبی است و گوگنهایم ابوظبی هم بزودی در آن افتتاح خواهد شد.

بر همین اساس آرت ابوظبی به عنوان بزرگترین رویداد هنری این شهر توانسته پس از چند سال همه‌گیری کرونا زمینه مشارکت هنری قابل توجهی را با حضور 92 گالری از 31 کشور و اضافه شدن 37 گالری جدید به این رویداد هنری مهیا کند که نشانگر بلوغی است که این رویداد هنری به آن مفتخر است. 

Abu+Dhabi+Art+Fair

گردآوری گالری‌هایی از آمریکا جنوبی تا شرق دور در این شهر، اقدام قابل تجلیلی است که نشان می‌دهد آرت ابوظبی به آرامی، اما پیوسته در حال تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم هنری با تأثیر واقعی بر جامعه هنر بین‌المللی است. در حالی که این رویداد درها را به روی هنرمندان سراسر جهان عرب و مسلمان باز کرده؛ اما در سطحی وسیع‌تر در حال گسترش گفتگوهای بین‌المللی درباره هنر است. به همین دلیل، باید آن را یکی از مهم‌ترین و رادیکال‌ترین نمایشگاه‌های هنر جهان دانست. این موضوع نشانگر آن است که آرت ابوظبی توانسته خود را به عنوان راه سوم در مقایسه با شارجه تثبیت‌شده در هنر و دبی بازار محور در عرصه هنر قرار دهد.

ابوظبی که در زمان نچندان دور رویای جاه‌طلبانه ترویج، حفاظت و پیشرفت امارت به عنوان یک مرکز جهانی فرهنگ را در سر می‌پرواند، حالا در بزرگترین رویداد هنری خود، آرت ابوظبی آن را بازنمایی می‌کند.

آرت ابوظبی

این رویداد هنری که سال گذشته بزرگترین و متنوع‌ترین دوره خود را با حدود 80 گالری از 28 کشور جهان تجربه کرده بود؛ حالا با رشد 15 درصدی خود نوید دوران بلوغ خود را می‌دهد و به خوبی نشان می‌دهد که به افق سال گذشته خود؛ گفتمان جهانی و ایده‌های تجربی، دست یافته است. حمایت از توسعه صنایع خلاق ابوظبی و استعدادهای هنری سراسر منطقه در کنار ایجاد فرصت برای کشف شیوه‌های فرهنگی معاصر موارد دیگری است که می‌توان به خوبی در آستانه برپایی پانزدهمین دوره این رویداد هنری ملاحظه کرد.

762591bc-0f46-447d-9f07-34ecd407e013

آرت ابوظبی در پانزده دوره از حیات خود، دیدگاه بلند پروازانه امارات برای نشان دادن پویایی‌های فرهنگی منطقه و تقویت اقتصاد فرهنگی قوی در این کشور را راهبری کرده و امروز شاهد پیشرفت چشمگیر صحنه فرهنگی در پایتخت این کشور هستیم. کشوری که می خواهد با هویت هنری و فرهنگی خود به تکامل ادامه دهد تا پویایی‌ فرهنگی ابوظبی، امارات و همچنین منطقه را منعکس و به نمایش بگذارد. امارات که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در بخش فرهنگی و خلاقانه انجام داده، تلاش دارد اکوسیستم فرهنگی و پذیرش فرهنگ به عنوان یک تجربه زیسته را در پایتخت خود پرورش دهد و ارتقای آن را به عنوان یک کالای عمومی برای ترویج تنوع مظاهر فرهنگی برای دستیابی به اهداف پایدار در تمام کشور گسترش دهد. بدون شک آرت ابوظبی بازوی اجرایی چنین ایده‌ای است که در آستانه پانزدهمین دوره می‌تواند گام های رسیدن به چنین جاه طلبی را مشاهده کرد.

_CED6175_ADart_opening reception_19_11_2019-min

از همین رو کلمه کلیدی درباره پرداختن به آرت ابوظبی، « بلوغ » است، زیرا آینده از تاریخ ضروری‌تر است و اگر کنجکاو و مشتاق باشید می‌توانید بخشی از آن آینده باشید.

آرت ابوظبی ابوظبی آرت آرت ابوظبی 2023 آرت فر ابوظبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین