کد خبر: 70949 A

گالری آرت بوث Artbooth ابوظبی| کپیتال سنترو Centro Capital Centre

اسعد عربی در گالری آرت بوث Artbooth در مرکز کپیتال سنترو Centro Capital Centre

اسعد عربی در گالری آرت بوث Artbooth در مرکز کپیتال سنترو Centro Capital Centre

گالری آرت بوث Artbooth توسط راجر الخوری Roger El-Khoury در سال 2019 تأسیس شد.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe خبر داد : اسعد عربی، یکی از هنرمندان شناخته شده جهان عرب، نمایشگاه انفرادی جدیدی در گالری Artbooth ابوظبی Abu Dhabi دارد.

"طبیعت بی جان تا انتزاع" عنوان این نمایش است که تا پنج شنبه 30 نوامبر برپاست.

این نمایش در گالری هنری در مرکز کپیتال سنترو Centro Capital Centre نزدیک ADNEC به نمایش گذاشته می شود.

عربی یک هنرمند برجسته معاصر از دهه 1980 و از پیشگامان نقاشی معاصر در این نقطه از جهان است.

آثار این هنرمند لبنانی الاصل با ضربات قلم موی قدرتمند، با اشکال زندگی در پس زمینه رنگ های اغراق آمیز مشخص می شود.

گالری Artbooth از دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و شنبه ها تا ساعت 15 باز است.

درباره اسعد عربی

اسعد عربی (1941) Asaad Arabi نظریه پرداز و منتقد برجسته هنر به عنوان مبتکر اولیه نقاشی معاصر در جهان عرب شناخته شده است. اسعد عربی متولد دمشق، از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد و در آنجا زیر نظر هنرمند و مربی ایتالیایی، گویدو لارجینا، رهبر یک مدرسه انتزاعی جدید، تحصیل کرد.

اسعد عربی  Asaad Arabi

عربی پس از عزیمت به پاریس در سال 1975، دیپلم نقاشی را از مؤسسه عالی هنرهای زیبا دریافت کرد و سپس دکترای زیبایی شناسی را از دانشگاه معتبر سوربن دریافت کرد. مطالعات، مقالات و نقدهای بعدی او به دو زبان فرانسوی و عربی به طور گسترده منتشر شده است و این نقاش را به درجه نظریه پرداز برجسته هنر ارتقا می دهد.

خاطرات دوران کودکی دمشق منبع الهام اسعد عربی است، شیفتگی مادام‌العمر او به دمشق: مضمونی آشنا در کارنامه‌اش و مضمونی که او بارها در طول زندگی حرفه‌ای طولانی‌اش به آن بازگشته است. نقاشی های عربی شامل حس شدید نوستالژی نسبت به وطنش است. آثار عربی در این مجموعه گیرا، جوهره دمشق را که در آن می زیسته و هنوز در او زندگی می کند، به تصویر می کشد. عربی از پالت خود برای تفسیر صداهای کوچه پس کوچه ها و خانه های فرسوده شهرش استفاده می کند. نقاشی های انتزاعی او با ضربات قلم موی قدرتمند و دقت زیاد، انسان ها و حیوانات را در پس زمینه ای از رنگ های فراگیر و اغراق آمیز به تصویر می کشند. این خانه‌ها اغلب در ترکیب‌بندی‌های عربیس دیده می‌شوند، جایی که تأکید بر شهر باستانی ایده‌های گذشته‌ای در حال محو شدن را ثابت می‌کند.

اسعد عربی  Asaad Arabi

نمایشگاه های انفرادی عربی شامل گالری ایام جده (2013); گالری Ayyam DIFC، دبی (2011); گالری ایام بیروت (2010); گالری ایام دمشق (2009); دوسالانه قاهره (2004); گالری Sircov، برست، فرانسه (2003); موزه کویت (2003). آثار عربی در مجموعه‌های عمومی و خصوصی مانند Institut du Monde Arabe، پاریس نگهداری می‌شوند. موزه هنر معاصر بارسلونا؛ موزه ملی، دهلی نو؛ موزه ملی کره، سئول؛ موزه هنر شهرستان لس آنجلس و بنیاد هنری بارجیل، شارجه.

درباره گالری آرت بوث Artbooth ابوظبی

گالری آرت بوث Artbooth ابوظبی توسط راجر الخوری Roger El-Khoury در سال 2019 تأسیس شد پس از انکه او 11 سال در زمینه هنر بین بیروت و امارات متحده عربی رویدادهای مختلفی را بنیان نهاد.

گالری آرت بوث Artbooth راجر الخوری Roger El-Khoury

هدف الخوری و آرت بوث ایجاد یک پل فرهنگی بین هنرمندان، مخاطبان و مجموعه داران از سراسر جهان است.

این گالری به ترویج طیف گسترده ای از آثار هنری و کاوش در ارتباطات و مشارکت های جدید اختصاص یافته است.

از هنرمندان نوظهور گرفته تا هنرمندان مطرح در سطح منطقه ای و بین المللی، آرزوی ارائه آثار هنری به بهترین وجه برای رضایت هر مجموعه دار است.

گالری آرت بوث Artbooth راجر الخوری Roger El-Khoury

آرت بوث خدمات متنوعی شامل مشاوره فروش هنرهای زیبا، فروش آثار هنری در بازار دوم، آرشیو مجموعه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها را ارائه می دهد.

ابوظبی گالری آرت بوث Artbooth راجر الخوری Roger ElKhoury
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین