کد خبر: 71119 A

مرجان شکری | Marjan Shokri

مرجان شکری و نقاشی های اشراق پروانه ها در گالری آریانا

مرجان شکری و نقاشی های اشراق پروانه ها در گالری آریانا

مرجان شکری، نقاشی های جدیدش را عصر جمعه هفدهم آذر ماه در گالری آریانا به تماشا می گذارد.

ایران آرت: مرجان شکری Marjan Shokri که نقاشی هایش در سال های اخیر ساحت های وسیعی از تعابیر از نقاشی های متافیزیکی تا عارفانه و شاعرانه توصیف شده است، تازه ترین سری آثارش را به تماشا می گذارد.

اشراق پروانه‌ها، عنوان این نمایش انفرادی ست که عصر جمعه در گالری آریانا رونمایی می شود؛ آثاری که بر همان بنیان اندیشگی لحظه‌ های تصویری متفاوتی دارد.

مرجان شکری متولد ۱۳۶۱ نقاشی را از سال ۸۰ به طور حرفه ای شروع کرده و تاکنون آثارش در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و ‌انفرادی داخل و خارج از ایران به تماشا درآمده است.

زنده یاد هادی سیف ، هنر شناس و منقد صاحب رای که دو بار برای نقاشی های مرجان شکری متن نوشته است او را نقاش صاحب استقلال ذهن و اندیشه توصیف کرده و معتقد بود آثار او چشم دل باز می کند.

مرجان شکری

و احمد رضا دالوند دیگر منتقد صاحب قلم آثار مرجان شکری را فراتر از نقاشی ناب انتزاعی توصیف کرده و تئوریسین دیگری معتقد است مرجان شکری دنیا ماورا ‌فیزیک کوانتوم را با رنگ ها به مخاطب نشان می دهد.

اما آنچه در تمام این قریب به دو دهه بر نقاشی های مرجان شکری رفته است را شاید بتوان با نوعی سماع نقاشانه وصف کرد ، مخاطبی که در آثار او غور کند با کشف و شهودی هم داستان می شود که سراسر آرامش است و دیدار یار.

شاید اسیتمنت ی که در آستانه نمایشگاه اشتیاق پروانه ها انتشار یافته گویای همین نکته است؛ در این استیتمنت آمده است:

" همه چیز در جهان پیرامون ما در گردش و ستایش هستی است همه جزئی از این کل هستیم ، به دور هم گردانیم هر که فهمید آن قدر میچرخد و میچرخد که به نور رسد و یکی شود هر که مخالف چرخش رفت از خود دور شد و به تاریکی فرو رفت من همچو پروانه ای رها و چرخان ، خود را در نور غرق کرده‌ام."

نقاشی های مرجان شکری، به مدت یک هفته در گالری آریانا واقع در تهران، خیابان الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای فرشته پلاک ۹ به تماشاست.

مرجان شکری Marjan Shokri
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین