نمایشگاه "تاریخ های موازی" بنیاد هنری برجیل Barjeel در موزه هنر شارجه Sharjah Art Museum / عکس ها

نمایشگاه «تاریخ های موازی: آثاری از مجموعه بنیاد هنری برجیل Barjeel » در موزه هنر شارجه Sharjah Art Museum گزیده ای از آثار هنرمندان برجسته عرب را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت : نمایشگاه «تاریخ های موازی: آثاری از مجموعه بنیاد هنری برجیل Barjeel » در موزه هنر شارجه Sharjah Art Museum گزیده ای از آثار هنرمندان برجسته عرب را به نمایش گذاشته است. 

تاریخ های موازی، که تا بهار 2024 ادامه دارد، بیش از 120 اثر از هنرمندان عرب را ارائه می دهد که 78 مورد از آنها پیش از این هرگز در شارجه به نمایش درآمده است. 

آثار هنرمندانی چون عبدالقادر الرئیس Abdul Qader Al Rais ، کاظم حیدر، دیا عزاوی Dia Azzawi، محمد ملحی، عبدالهادی الگزار، ابراهیم الصلاحی، ایوت اچکار، چایبیه طلال، مروان، مونا سعودی و بسیاری از هنرمندان مشهور دیگر را می توان در این مجموعه مشاهده کرد. 

نمایشگاه. آثار هنری این نمایشگاه برگرفته از مجموعه بنیاد هنری برجیل، شیوه‌های گوناگونی را نشان می‌دهد که هنرمندان جهان عرب به وقایع سیاسی-اجتماعی و شرایط انسانی در قرن بیستم و بیست و یکم واکنش نشان داده‌اند. در حالی که تاریخ‌ها و تجربیات متعددی که آثار نمایش داده شده را در برمی‌گرفت، اغلب بر اساس جغرافیا، فضای سیاسی، مرزهای ملی، شرایط شخصی و شرایط مختلف زندگی از هم جدا می‌شدند، آنها - مانند موارد مشابه - در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زمان را جایگزین یکدیگر کردند و شکل گرفتند.

این نمایشگاه با ارائه نگاهی گسترده به محیط بسیار متنوع هنری منطقه، تعداد زیادی از مکاتب هنری، جنبش‌ها و چهره‌هایی را گرد هم می‌آورد که تاریخ‌هایشان در کنار هم وجود داشته و دارد. همچنین توجه به موضوعاتی را جلب می‌کند که در عصر حاضر برای هنرمندان مرتبط باقی مانده‌اند و دغدغه‌های همتایان آن‌ها را در اوایل تا اواسط قرن بیستم بازتاب می‌دهند، از جمله تفسیر مجدد صنایع منطقه‌ای، پرسش‌های هویت، تجربیات جوامع مهاجر، دغدغه‌های کارگری، و تغییر ساختارها. این نمایش با ارائه انبوهی از صداها، فرصتی برای کشف ناهمگونی هنر منطقه ای دست می دهد و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا خوانش گذشته و گذشته جهان عرب را (دوباره) بررسی کنند.

 

 

 

کد خبر: 71445
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71445
هنرمند اماراتی بنیاد هنری بارجیل موزه هنر شارجه عبدالقادر الریس Abdul Qadir Alrais موزه هنر شارجه Sharjah Art Museum شارجه کالچر بنیاد هنری برجیل Barjeel
سایر گزارش های تصویری