مینیاتور از ایران تا پاکستان در قاب گالری باوان/ تکین آغداشلو و چهار هنرمند در فاندری دبی / عکس ها

انتخاب چنین نمایشگاهی از سوی گالری باوان برای نمایش در قلب دبی، در بلوار شیک کرسنت شیخ محمد و در مجموعه حرفه ای فاندری اعمار ستایش برانگیز است.

ایران آرت : گالری باوان Bavan پس از نمایش موفق در لندن ، نمایشگاهی با موضوع مینیاتور را در دبی و در مجموعه مهم فاندری Foundry by EMAAR به نمایش گذاشته است .

تکین آغداشلو Takin Aghdashloo کیوریتوری این نمایشگاه که "Present Illuminations" ( مینیاتور اکنون ) نام دارد را به عهده دارد که نگاهی تحقیقی و معاصر به دنیای نقاشی مینیاتور معاصر ایرانی دارد که دامنه آن را حتی در پاکستان نیز پی می گیرد.

فرح اصولی Farah Ossouli،الهام پورخانیElham Pourkhani ،عباس شهسوارAbbas Shahsavar و خادم علیKhadim Ali هنرمندانی هستند که در این نمایش آثاری از آنها به تماشاست.

این نمایشگاه سفری جذاب به تحول و دگردیسی یک شکل هنری جاودانه را ارائه می دهد. نمونه های حاضر هر یک تفسیر منحصربه‌فرد و رویکرد دگرگون‌کننده خود را به نقاشی مینیاتور ایرانی ارائه می دهند.

دیدار کنندگان از نمایشگاه با تابلوهایی غنی از رنگ‌ها، نقوش و روایت‌ها مواجه می‌شوند که هر قطعه نگاهی اجمالی به برداشت‌های شخصی هنرمندان از مینیاتور ایرانی دارد. از نمادگرایی پیچیده علی خادم گرفته تا قلم موی ظریف فرح اصولی، ساخته‌های جسورانه الهام پورخانی، و پیچش‌های مدرن شهسوار در مضامین سنتی.

به نظر می رسد تکین آغداشلو هنرمندانی را برگزیده که عمیقاً در فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌شناسی ایرانی ریشه دارند، چارچوب‌های مفهومی و فنی سبک سنتی را بررسی می‌کنند و در عین حال آن را با دیدگاه‌های معاصر القا می‌کنند.

انتخاب چنین نمایشگاهی از سوی گالری باوان برای نمایش در قلب دبی، در بلوار شیک کرسنت شیخ محمد و در مجموعه حرفه ای فاندری اعمار ستایش برانگیز است.

این نمایشگاه فراتر از جذابیت زیبایی شناختی خود، بینندگان را به تفکر در مورد ماهیت در حال تحول هنر و رابطه آن با تاریخ، فرهنگ و جامعه معاصر دعوت می کند. همانطور که مینیاتور ایرانی به تطبیق و شکوفایی خود در دنیای مدرن ادامه می دهد، "مینیاتور اکنون" به عنوان گواهی بر زیبایی و اهمیت ماندگار آن عمل می کند. 

نمایش گالری باوان تا 24 مارس 2024 در Foundry Downtown به تماشا خواهد بود.

کد خبر: 71675
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71675
تکین آغداشلو گالری باوان فاندری گالری دبی Foundry Downtown Dubai Foundry by EMAAR گالری باوان Bavan
سایر گزارش های تصویری