بنیاد فرجام و روایت متفاوت شاهنامه از قرن پانزدهم تا امروز /عکس ها

بنیاد فرجام دبی در مرکز تجارت جهانی DIFC میزبان روایتی متفاوت از شاهنامه است.

ایران آرت : بنیاد فرجام Farjam Foundation این روزها نمایشگاه "پژواک بی نهایت: سمفونی بصری شعر" که روایتی متفاوت از شاهنامه است در گالری خود در مرکز تجارت جهانی (DIFC) به تماشا دارد.

مرجان فرجام Marjan Farjam کیوریتور این نمایشگاه است؛ تلاش هنرمندانه او سفر در زمان است تا بیینده شاهنامه کلاسیک را درک کند و نگاه معاصر به آن را نیز بچشد.

 این ویترین گیرا، زیبایی جاودانه هنر ایرانی را از قرن پانزدهم تا بیست و یکم، از مینیاتورهای باستانی شاهنامه تا نقاشی معاصر آرش نظری را گرد هم آورده است.

این روزها دیوارهای بنیاد فرجام جایی ست که گذشته و حال را درهم می آمیزد و نمایشی مسحورکننده از خلاقیت را فرای قرن ها ارائه می کند.

این نمایشگاه بیش از ده برگ ارزشمند شاهنامه را در کنار چهار اثر معاصر آرش نظری ارائه داده که نوعی چشم‌انداز متفاوت از تحول هنر ایران است.

"پژواک بی نهایت" به عنوان بستری برای تأمل عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا به اهمیت ماندگار هنرهای سنتی در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است فکر کنند. 

این نمایشگاه از طریق آمیختگی شعر و هنر تجسمی، مضامین جهانی عشق، قهرمانی، و انعطاف‌پذیری را که فراتر از زمان و فرهنگ است، تجلیل می‌کند. 

مرجان فرجام، کیوریتور نمایشگاه، از فرصتی برای نمایش آثار آرش نظری در کنار همتایان تاریخی خود ابراز خشنودی می کند؛ او معتقد است این همنشینی سنت و معاصریت نه تنها زیبایی هنر ایرانی را برجسته می نماید بلکه بر اهمیت حفظ و احیای شیوه های هنر سنتی تاکید می کند. 

در عین حال "پژواک های بی نهایت: سمفونی بصری شعر" گواهی بر تعهد بنیاد فرجام برای تقویت گفتگو و تفاهم از طریق زبان جهانی هنر است. 

کد خبر: 71693
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71693
DIFC دبی بنیاد فرجام آرش نظری Arash Nazari مرجان فرجام بنیاد فرجام Farjam Foundation مرجان فرجام Marjan Farjam امیر آروند Amir Arvand
سایر گزارش های تصویری