کد خبر: 72116 A

فرانسین بیکن| نقاش| نقاشی

نقاشی مسروقه گران‎‌قیمت فرانسیسن بیکن پیدا شد/ عکس

نقاشی مسروقه گران‎‌قیمت فرانسیسن بیکن پیدا شد/ عکس

پلیس اسپانیا یک نقاشی مسروقه اثر «فرانسیس بیکن»‌ را پیدا کرد.

ایران آرت: یک تابلو نقاشی اثر «فرانسیس بیکن»‌،‌ هنرمند نامدار ایرلندی که در سال ۲۰۱۵ ربوده شده بود، توسط پلیس اسپانیا در مادرید پیدا شد.

«آرت‌نیوز» نوشت، این تابلو نقاشی یکی از پنج پرتره تصویرگر «خوزه کاپلو»، بانکدار اسپانیایی است که در مجموع ۲۵ میلیون یورو(۲۷.۱ میلیون دلار) ارزش دارند. این تابلوهای نقاشی ۹ سال پیش در جریان آنچه که به عنوان بزرگترین سرقت تاریخ اسپانیا توصیف می‌شود، به سرقت رفتند.

به نقل از ایسنا، سه مورد از این پنج نقاشی مسروقه در سال ۲۰۱۷ بازیابی شدند. از زمان سرقت تاکنون، ۱۶ نفر از جمله فردی که گمان می‌رود این سرقت را برنامه‌ریزی کرده است، دستگیر شده‌اند. مقامات همچنان جست و جو برای پیدا کردن سایر آثار هنری مسروقه را ادامه می‌دهند.

پلیس نقاشی ۵ میلیون دلاری را پیدا کرد

از «بیکن» به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان قرن بیستم یاد می‌شود. آثار او به قیمت‌های چشمگیری در حراجی‌ها به فروش می‌رسند، برای مثال نقاشی سه لوحی «تصاویر لوسین فروید»(۱۹۶۹) در سال ۲۰۱۳ در حراجی «کریستیز» به قیمت ۱۴۲ میلیون دلار به فروش رسید. در آن زمان این نقاشی به گران‌ترین نقاشی فروخته‌شده تبدیل شد. اخیرا نیز تابلو «پرتره جورج دایر در حال خم شدن»‌(۱۹۶۶) اثر «فرانسیس بیکن»‌ به قیمت ۲۷.۷ میلیون دلار در حراجی «ساتبیز» واقع در نیویورک فروخته شد.

فرانسیس بیکن نقاشی بیکن نقاش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین